Hummel indgår samarbejde med Amnesty International
Sammen med Amnesty Internaitonal har Hummel special-designet en tøjkollektion, hvor overskuddet bliver doneret direkte til nonprofitorganisationens arbejde med menneskerettigheder.
En fodboldkamp med vennerne. Forelske sig i den, man vil. Eller muligheden for at sige lige, hvad man tænker. Heldigvis er det noget, som de fleste mennesker tager for givet. Men for andre er det kun en drøm.
Derfor går det danske sportsbrand Hummel nu til kamp for retfærdighed og ligestilling ved at indgå et toårigt samarbejde med Amnesty International Danmark. Samarbejdet kulminerer i en fællesdesignet lifestyle-kollektion med et fælles logo, der er en kombination af hummels ikoniske humlebi og Amnestys velkendte pigtråd.
Overskuddet, kollektionen tjener ind, bliver doneret til NGO'ens arbejde, og hummel vil også donere 1 procenet af brandets online omsætning for resten af 2022 til Amnesty International Danmark.
Læs også: Tøjmilliarder giver sin virksomhed væk til klimakamp
”Som et af verdens ældste sportsbrands ved vi, at det kræver en solid holdindsats at skabe positive forandringer i sporten så vel som i livet. Og det er netop derfor, at vi de næste to år er gået sammen med Amnesty International Danmark for at støtte vores vision om at ændre verden gennem sport,” siger Allan Vad Nielsen, administrerende direktør hos Hummel.
"Vi er overbeviste om, at vi kun kan gøre en forskel, hvis vi står sammen som et hold – og vi håber, at folk fra hele verden vil være vores holdkammerater i den her kamp. I tæt samarbejde med Amnesty har vi designet en unik lifestyle-kollektion med en ambition om at bringe os endnu tættere sammen og sende et klart signal til verden om, at vi står sammen i kampen om menneskerettigheder", fortsætter han .
En længerevarende indsats
For Hummel er det ikke nyt at støtte organisationer, projekter, klubber og mennesker, som kæmper for at skabe en positiv forskel i verden gennem sport. Det er udmøntet i kampagner med fokus på bl.a. LGBTI+-rettigheder, ligestilling og kvindeundertrykkelse.
Den nye kollektion er da også kun begyndelsen på det nye partnerskab, og de to brands har allerede flere spændende projekter på vej med målet om at indsamle penge til Amnestys arbejde mod en bedre verden.
”Det er vigtigere end nogensinde før, at vi står sammen i kampen om menneskerettigheder - og med hummels forpligtigelse om at ændre verden gennem sport, og deres langvarige engagement i forhold til ligestilling, er de en naturlig samarbejdspartner for Amnesty International Danmark. Vi ser frem til at bringe vores fælles værdier i spil i fremtidige kampagner, hvor vi sammen skal beskytte og forsvare menneskerettigheder,” siger Vibe Klarup, Generalsekretær for Amnesty International Danmark.
Den specialdesignede Hummel x Amnesty kollektion vil være tilgængelig fra starten af oktober.
- HCL