Lemvigh-Müller sætter klimatal på varerne
Nu kan man se CO2-belastningen for tusindvis af varer, når man handler digitalt hos landets største stål- og teknikgrossist.
Det bliver vigtigere og vigtigere for virksomheder at kunne dokumentere deres miljø- og klimaaftryk, især når det kommer til materialeforbrug. Det mærker man tydeligt hos Lemvigh-Müller, som leverer varer og services til mere end 20.000 virksomheder i byggebranchen, installationssektoren og industrien – og som i stigende grad hjælper sine kunder med data for varernes CO2-belastning.
Lettilgængelig CO2-data
Dét er der nu fundet en lettilgængelig, digital løsning på. Som noget nyt kan man nemlig se CO2-belastningen for tusindvis af produkter, når man handler i Lemvigh-Müllers nye webshop eller app. Det sker nemt ved at filtrere på ”Miljøvaredeklarationer”, når man søger på produkter.
”Det gør det let både for vores byggekunder, som skal bruge data for at leve op til nye klimakrav til nybyggeri, og for vores store industrikunder som har brug for CO2-data til deres klimaregnskab og ESG-rapportering”, siger Daniel Lintoiu, direktør for Marketing, Kommunikation og E-commerce, Lemvigh-Müller.
Grøn omstilling og god forretning
Dokumentationen for CO2-belastningen bliver hentet ind fra stål- og teknikgrossistens leverandører i form af enten en EPD eller en PEP, som er de to mest udbredte miljødeklarationer.
”Vi er i dialog med vores leverandører om at få digitale EPD’er eller PEP’er på så mange produkter som muligt og lægger dokumentationen på vores webshop og app i takt med, at vi får den fra leverandørerne. CO2-data er blevet et konkurrenceparameter, og med den nye service er vi både med til at skubbe på den grønne omstilling og styrke vores kunders forretning, så de står stærkt til at vinde nye opgaver og udbud”, siger Daniel Lintoiu.
Man finder EPD’er/PEP’er for Lemvigh-Müllers produkter ved at filtrere på ”Miljøvaredeklarationer”, når man er logget ind i webshoppen på shop.lemu.dk eller app’en Lemu Mobil.