CO2

Klima, miljø og energi

Grønt transportinitiativ hos KMD sænker udledningen af CO2 med 10 procent

KMD sænker deres CO2-udledning med 10 pct. i forbindelse med et mobilitetsprojekt. KMD-ansatte vælger i højere grad cyklen og offentlig transport frem for bilen. Det viser en transportundersøgelse foretaget i forbindelse med mobilitetskampagnen.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

100.000 elkøretøjer og nul CO2 i 2040: Amazon skruer op for klimaindsatsen

Ikke mere blød mellemvare på klimafronten for netgiganten Amazon, der skrevet under på et løfte om at være netto CO2-neutral i 2040, 10 år før Parisaftalens mål, med bl.a. en ordre på 100.000 elektriske varebiler som værktøj. Medarbejdergruppe er tilfreds, men fortsætter kampen.

Klima, miljø og energi

Virksomheder viser klimaansvar ved at plante træer

En lang række danske virksomheder har meldt deres støtte til indsamlingsshowet ’Danmark planter træer’ for på den måde at tage ansvar for klimaet. ”Naturligt for os at være med”, lyder det fra XL-Byg, som er blandt deltagerne.

Strategi & ledelse

Arla: Klima skal ind i mælkeprisen

Mælkebønder, der gør en indsats for at reducere CO2-udledninger, vil om få år blive belønnet med højere betaling for den mælk de sælger til mejerikoncernen Arla.

Klima, miljø og energi

Værktøj vil måle CO2 fra shipping og gøre de klimavenlige valg lettere

Den norske virksomhed FreiXchange er klar med et nyt digitalt rapporteringsværktøj, der gør det muligt at måle det præcise CO2-udslip for hvert enkelt skib og hver enkelt tur. Dermed kan man rangere de bedste og værste operatører på markedet, så køberne kan vælge de mest klimavenlige.

Strategi & ledelse

”CSR kan være lidt blødt – science gør en forskel”

Novo Nordisk, Maersk og Arla er blandt de danske virksomheder, der har fået godkendt deres science-based targets. Med videnskaben ombord i arbejdet med eksempelvis klimamål får virksomhedens indsats en høj grad af troværdighed og tyngde, lyder det.

Klima, miljø og energi

Arla: Forbrugerne belønner os for vores bæredygtige ambitioner

Bæredygtighed bør være en del af alle virksomheders strategi, mener Natalie Knight, CFO i Arla. For forbrugerne belønner de virksomheder, der tager ansvar – og kan vise resultater. Og på den måde kan et bæredygtigt fokus skabe resultater på bundlinjen.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

​Dansk Retursystem: klar til mere end 52 millioner juice- og saftflasker

I dag offentliggjorde Miljø- og Fødevareministeriet, at danskerne nu også snart skal putte deres juice- og saftflasker i flaskeautomaterne.

Indhold fra partner

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere