Mastercard og WFP annoncerer nyt initiativ, der skal hjælpe underernærede mennesker
Hos Mastercard og World Food Programme vil man forsøge at bekæmpe den onde spiral af sult og fattigdom verden over. Derfor annoncerede de for nylig initiativet 100 Million Meals, der skal rejse midler og måltider til underernærede mennesker.
Til Global Citizen Festival Hamburg, der løb af stablen i begyndelsen af juli, annoncerede Mastercard og World Food Programme (WFP) et nyt initiativ I deres vision om at bekæmpe sult og fattigdom.
100 Million Meals hedder initiativet, hvor de, ved at kombinere deres ekspertiser, forpligter sig til at rejse midler og måltider til underernærede mennesker rundt om i verden.
Læs også: MasterCard vil levere "digital fødevarehjælp"
Initiativet er Mastercards første globale engagement med WFP, der til daglig forsøger at omdanne en ond spiral af sult og fattigdom.
Med det nye initiativ støtter Mastercard op om fire af FN’s bæredygtighedsmål: Ingen fattigdom, Ingen hungersnød, Kvalitetsuddannelser og Ligestilling.
Ny målsætning inden for det næste år
Som et led i det nye initiativ vil Mastercard og WFP forsøge at opnå målet om at opfylde så mange måltider som muligt inden for de næste tolv måneder:
”Mastercard og WFP har allerede leveret innovative programmer, der skal være med til at hjælpe med at opbygge en verden uden sult og samtidig vende den onde spiral af sult og fattigdom. Vores 100 Million Meals-initiativ stræber efter at imødekomme behovene hos nogle af de dårligst stillede borgere i verden”, siger Ann Cairns, der er President, International hos Mastercard, og fortsætter:
”Ved at kombinere Mastercards ekspertise inden for teknologi- og betalingssystemer med WFP’s arbejde, der leverer fødevarehjælp rundt om i verden, kan vi sikre, at vi inkluderer mennesker over hele verden. Indtil videre har vores arbejde bidraget til at levere over 17 millioner måltider, og vi sætter stadig flere ambitiøse mål”.
Læs også: Dansk plastikpose skal rense drikkevand i Afrika
I bekæmpelsen af sult og fattigdom har Mastercard og WFP planer om at dele deres erfaringer fra deres samarbejde i 17 EU-lande med resten af verden i løbet af 2017.
- EL