28.07.2017 | Samfund
Mastercard og WFP annoncerer nyt initiativ, der skal hjælpe underernærede mennesker
Hos Mastercard og World Food Programme vil man forsøge at bekæmpe den onde spiral af sult og fattigdom verden over. Derfor annoncerede de for nylig initiativet 100 Million Meals, der skal rejse midler og måltider til underernærede mennesker.
I et samarbejde med WFP vil Mastercard forsøge at bekæmpe fattigdom og sult rundt om i verden. Arkivfoto.
Til Global Citizen Festival Hamburg, der løb af stablen i begyndelsen af juli, annoncerede Mastercard og World Food Programme (WFP) et nyt initiativ I deres vision om at bekæmpe sult og fattigdom.
100 Million Meals hedder initiativet, hvor de, ved at kombinere deres ekspertiser, forpligter sig til at rejse midler og måltider til underernærede mennesker rundt om i verden.
Læs også: MasterCard vil levere "digital fødevarehjælp"
Initiativet er Mastercards første globale engagement med WFP, der til daglig forsøger at omdanne en ond spiral af sult og fattigdom.
Med det nye initiativ støtter Mastercard op om fire af FN’s bæredygtighedsmål: Ingen fattigdom, Ingen hungersnød, Kvalitetsuddannelser og Ligestilling.
Ny målsætning inden for det næste år
Som et led i det nye initiativ vil Mastercard og WFP forsøge at opnå målet om at opfylde så mange måltider som muligt inden for de næste tolv måneder:
”Mastercard og WFP har allerede leveret innovative programmer, der skal være med til at hjælpe med at opbygge en verden uden sult og samtidig vende den onde spiral af sult og fattigdom. Vores 100 Million Meals-initiativ stræber efter at imødekomme behovene hos nogle af de dårligst stillede borgere i verden”, siger Ann Cairns, der er President, International hos Mastercard, og fortsætter:
”Ved at kombinere Mastercards ekspertise inden for teknologi- og betalingssystemer med WFP’s arbejde, der leverer fødevarehjælp rundt om i verden, kan vi sikre, at vi inkluderer mennesker over hele verden. Indtil videre har vores arbejde bidraget til at levere over 17 millioner måltider, og vi sætter stadig flere ambitiøse mål”.
Læs også: Dansk plastikpose skal rense drikkevand i Afrika
I bekæmpelsen af sult og fattigdom har Mastercard og WFP planer om at dele deres erfaringer fra deres samarbejde i 17 EU-lande med resten af verden i løbet af 2017.
- EL
Endnu ingen kommentarer - du kan starte debatten nedenfor.
Deltag i debatten
Du skal være registreret bruger og logget ind, for at kunne oprette kommentarer.
Supply chain

Ørsted udvider krav om 100 procent vedvarende energi til alle leverandører
Ørsted bliver det første energiselskab i verden, der stiller krav til alle sine leverandører om, at de skal anvende 100 % vedvarende energi i 2025.
Supply chain

Aalborg Havns guldæg er Power-to-x
Det spirende marked inden for klimavenlige brændstoffer er et betydeligt vækstpotentiale for Aalborg Havn. Men det handler også om at tiltrække andre spillere i branchen, mener udviklingschef.
Klima, miljø og energi

Novo Nordisk får ros for klimaindsats
Danmarks største medicinalselskab er langt i deres arbejde med at reducere CO2-udledninger. Det er ikke tilfældigt.
Strategi & ledelse

Omfattende sag om greenwashing varsler nye tider
Deutsche Banks investeringsarm blev sidste dag i maj ransaget og beskyldt for omfattende greenwashing. Samtidig melder de amerikanske myndigheder om en stramning af reglerne for markedsføring af ESG-mærkede investeringer.
Kommunikation

Dine gamle sneakers kan redde en bid af regnskoven
Et nyt initiativ fra The Athlete’s Foot giver kunderne rabat på nye sko samtidigt med, at kampen mod rydningen af regnskoven i Ecuador får en hjælpende hånd
Menneskerettigheder

Gode råd til at undgå anklager om pinkwashing
Når Copenhagen Pride begynder på lørdag, vil der med sikkerhed komme kritik af virksomheder, der vælger at deltage. Pinkwashing - lyder anklagen, som CBS-forsker har flere råd til, hvordan virksomheder kan undgå.