Nordlux satser hårdt på CSR
De seneste par år er CSR blevet et udbredt begreb i forretningsverdenen, og det gælder også hos Nordlux.
De seneste par år er CSR blevet et udbredt begreb i forretningsverdenen. Det gælder også hos Nordlux, der arbejder ud fra målbare krav til virksomheden selv og dens samarbejdspartnere.
”Det er ingen hemmelighed, at nogle virksomheder primært ser CSR som en nem vej til positiv omtale. Vi har valgt at gribe det an på en mere konkret måde, for vi mener, at det for os i bund og grund handler om, at vi skal løfte vores del af en større opgave,” siger Nordlux’ administrerende direktør, Peter Terkelsen.
Den ”større opgave” går ud på at sikre, at såvel virksomheden som dens leverandører lever op til en række klart definerede spilleregler. Dem har Nordlux struktureret under overskriften ”A Brighter World”, og her fokuseres blandt andet på leverandørernes overholdelse af menneske- og arbejdstagerrettigheder, forbedring af sociale og miljømæssige forhold samt systematisk med miljø- og klimaledelse, når de fremstiller inden- og udendørs belysning til Nordlux.
Ifølge Peter Terkelsen er Nordlux’ fokus i 2010-11 først og fremmest på forholdene hos leverandørerne, for det er pt. der, resultaterne af CSR-indsatsen er mest markante.
- MS