01.08.2019 | Kommunikation
Nu kan du lytte til CSR Agendaen via Spotify
CSR.dk’s egen podcast, CSR Agendaen, findes nu også i Spotify, hvor man kan abonnere på nye episoder.
Lyt med på CSR.dk's spænderne og lærerige podcasts om den bæredygtige og ansvarlige forretning direkte på mobilen via Spotify. Arkivbillede.
Hvad er CSR Agendaen
CSR Agendaen er en podcast fra CSR.dk - Danmarks eneste dedikerede medie inden for bæredygtig forretning, CSR, ansvarlig forretning, etc. – kært barn har mange navne.
Med knap så jævne mellemrum vil CSR.dk udgive podcasts, hvor vi dykker ned i aktuelle og/eller evigtgyldige temaer inden for vores felt. Indholdet i CSR Agendaen vil typisk blive leveret af to til tre gæster, som har erfaring med emnet, og vi bestræber os på altid at lade både praktikere og eksperter få ordet. Vært på CSR Agendaen er Eva Harpøth Skjoldborg, redaktør for csr.dk
Episoderne er både redaktionelle og sponserede podcasts. Er man interesseret i at sponsere enkelte podcasts eller købe en hel episode som eks. REGA, så kan man kontakte Louise Holmboe Jensen på Lhj@horisontgruppen.dk eller på telefon +45 5373 1362.
CSR Agendaen, der er CSR’s egen podcast kanal, er kommet på Spotify, hvor det er muligt at abonnere på episoder.
Her kan du blandt andet blive klogere på branchesamarbejde i podcastens fjerde udgave, der er finansieret af branchesamarbejdet REGA. Organisationen er repræsenteret ved CSR-chef Lea Marie Juliussen, og med i studiet er også CSR-chef i brancheforeningen Dansk Mode og Tekstil, Pia Odgaard.
Og Spotify har stor succes med podcast, der er en indholdstype, som forbrugerne tager mere og mere til sig. Streamingstjenesten nærmede sig sorte tal i andet kvartal:
”Vores podcastpublikum voksede med mere end 50 procent målt på kvartalsniveau og er næsten fordoblet siden begyndelsen af året”, skriver Spotify i kvartalsrapporten.
Udover Spotify kan du også finde CSR Agendaen i Apples egen Podcast App og i Google Podcast.
Strategi & ledelse

Sponsorat fører til nyt fokus i Rockwool
Som regel gør sponsorater en forskel for modtageren og føles godt for afsenderen. Men nogle gange skaber de også forandring hos den der giver.
Klima, miljø og energi

Sidste udkald for at Danmark kan nå sit klimamål for 2025
Kun en hurtig, ekstra indsats for at nedbringe klimaaftrykket fra transport, landbrug og energisektoren kan sikre, at vi når klimalovens 2025-mål. Den nuværende politik mangler dermed 2,4 mio. tons reduktioner, viser en ny analyse fra den grønne tænketank CONCITO.
Klima, miljø og energi

NorthSide-publikum skal teste fremtidens digitale retursystem
I år tester NorthSide en digital løsning, der kan være med til at reducere fremtidens affaldsmængder og CO2-udledning. De titusindvis af kaffekopper, der er i brug på festivalen, bliver ikke kun vasket og genbrugt, men også sporet digitalt, så miljø- og CO2-gevinster kan optimeres og dokumenteres.
Strategi & ledelse

If siger farvel til kunder med dårlig ESG-rating
Forsikringsselskabet If vælger nu at sige farvel til kunder, som ikke kan efterleve principperne for bæredygtig adfærd i FN's Global Compact. Samtidig viser en opgørelse, at langt størstedelen af Ifs erhvervskunder performer rigtig godt inden for ESG.
Medarbejder

Undersøgelse: Bureaubiz’ læsere mangler kompetenceløft indenfor ESG hos bureauer
Hos onlinemediet Bureaubiz’ bureauarbejdende læsere oplever en tredjedel, at de mangler vigtige kompetencer for at kunne rådgive kunder om ESG og bæredygtighed.
Klima, miljø og energi

Jysk er nu GRS-certificeret som virksomhed
Jysk har gennem flere år solgt GRS-certificerede produkter med genanvendte materialer, og med en GRS-certificering som virksomhed sætter boligkæden nu øget fokus på arbejdet.