01.08.2019 | Kommunikation
Nu kan du lytte til CSR Agendaen via Spotify
CSR.dk’s egen podcast, CSR Agendaen, findes nu også i Spotify, hvor man kan abonnere på nye episoder.
Lyt med på CSR.dk's spænderne og lærerige podcasts om den bæredygtige og ansvarlige forretning direkte på mobilen via Spotify. Arkivbillede.
Hvad er CSR Agendaen
CSR Agendaen er en podcast fra CSR.dk - Danmarks eneste dedikerede medie inden for bæredygtig forretning, CSR, ansvarlig forretning, etc. – kært barn har mange navne.
Med knap så jævne mellemrum vil CSR.dk udgive podcasts, hvor vi dykker ned i aktuelle og/eller evigtgyldige temaer inden for vores felt. Indholdet i CSR Agendaen vil typisk blive leveret af to til tre gæster, som har erfaring med emnet, og vi bestræber os på altid at lade både praktikere og eksperter få ordet. Vært på CSR Agendaen er Eva Harpøth Skjoldborg, redaktør for csr.dk
Episoderne er både redaktionelle og sponserede podcasts. Er man interesseret i at sponsere enkelte podcasts eller købe en hel episode som eks. REGA, så kan man kontakte Louise Holmboe Jensen på Lhj@horisontgruppen.dk eller på telefon +45 5373 1362.
CSR Agendaen, der er CSR’s egen podcast kanal, er kommet på Spotify, hvor det er muligt at abonnere på episoder.
Her kan du blandt andet blive klogere på branchesamarbejde i podcastens fjerde udgave, der er finansieret af branchesamarbejdet REGA. Organisationen er repræsenteret ved CSR-chef Lea Marie Juliussen, og med i studiet er også CSR-chef i brancheforeningen Dansk Mode og Tekstil, Pia Odgaard.
Og Spotify har stor succes med podcast, der er en indholdstype, som forbrugerne tager mere og mere til sig. Streamingstjenesten nærmede sig sorte tal i andet kvartal:
”Vores podcastpublikum voksede med mere end 50 procent målt på kvartalsniveau og er næsten fordoblet siden begyndelsen af året”, skriver Spotify i kvartalsrapporten.
Udover Spotify kan du også finde CSR Agendaen i Apples egen Podcast App og i Google Podcast.
Samfund

Ny rapport: Detailhandlen svigter forbrugere og klimaet
Supermarkederne mangler klimahandling på flere områder, hvis danskernes kost skal blive mere bæredygtig. Det viser en ny rapport fra Rådet for Grøn Omstilling og Dansk Vegetarisk Forening.
Supply chain

11 havvindsaktører går sammen om at gøre vindenergi mere bæredygtigt
Det kan godt blive grønnere. Sådan lyder det fra 11 havvindsaktører, der ikke kun vil nøjes med at udvinde vedvarende energi, men også mindske den belastning, vindmøllers værdikæder er for planeten.
Klima, miljø og energi

Nu får bureauer deres egen bæredygtighedsuddannelse
Creative Club ESG Academy er navnet på et nyt uddannelsesforløb inden for bæredygtighed rettet mod bureauer. Projektet har fået støtte fra Erhvervsstyrelsen, som også kommer til at indeholde et nyudviklet ESG-kodeks til bureaubranchen.
Supply chain

Byggeentreprenør vil reducere sin CO2-udledning med 90 procent på to år
Fossilfri byggepladser, cirkulær økonomi og samarbejde med branchens aktører – sådan vil entreprenøren CG Jensen mindske sit klimaaftryk med 90 procent inden 2024. ”Det er vigtigt, at alle led i byggeriets værdikæde taler sammen,” fortæller administrerende direktør.
Klima, miljø og energi

Revisorer hyrer i hobevis forud for rapporteringskrav
PwC skal ansætte 100.000 medarbejdere globalt, mens EY fordobler sin stab for at være klar til nye rapporteringskrav, som træder i kraft næste år.
Klima, miljø og energi
Mangel på kloge klimahoveder er byggebranchens største bekymring
En online paneldebat om de nye klimakrav i byggeriet kom hurtigt til at dreje sig over på en kollektiv bekymring om manglen på kvalificeret arbejdskraft til at guide byggebranchen trygt igennem den grønne omstilling.