20.09.2016  |  Strategi & ledelse

Ny ambitiøs strategi fra Danish Fashion Institute

Indhold fra partner Hvad er dette?

Danish Fashion Institute (DAFI) præsenterer i dag en ny strategi med afsæt i den store succes med forårets topmøde Copenhagen Fashion Summit: DAFI vil tage globalt lederskab på bæredygtighed og samfundsansvar i modebranchen.

DAFIs ambition er at gøre Copenhagen Fashion Summit til det førende globale forum for de væsentligste emner for fremtidens modebranche. Ikke alene med den storstilede konference men også gennem et mere dybdegående arbejde, der skal føre til egentlig beslutninger, handlinger og resultater.

DAFIs formand Niels Eskildsen mener, at den nye strategi er den rette vej for DAFI at gå:
”Der er ingen tvivl om, at Danish Fashion Institute bliver nødt til at forfølge den store succes vi oplevede med Summit og udfylde det vindue, der står åbent til verden. Det er en kæmpe mulighed for at sætte København på verdenskortet og give Danmark førertrøjen på inden for bæredygtighed i modebranchen.”

Den nye strategi medfører organisatoriske ændringer, så det bliver muligt at indfri de ambitiøse mål. Derfor har bestyrelsen og Eva Kruse i fællesskab besluttet, at hun fra årsskiftet vil skærpe sit fokus på DAFIs nye kerneaktiviteter og strategi og dermed forlade den ene af sine to direktørposter; som administrerende direktør for DAFIs datterselskab Copenhagen Fashion Week (CFW).
I løbet af efteråret vil der blive søgt en ny administrerende direktør for CFW til at tegne den vigtige modeugeplatform, som er afgørende for den store eksport af dansk mode. I forbindelse med de organisatoriske ændringer er det gensidigt aftalt, at også CFW’s udviklingsdirektør Anne Christine Persson stopper i organisationen.

”Summit har potentialet til at blive Davos for modebranchen, hvis vi spiller vores kort rigtigt de næste par år. Ikke alene kan det medvirke til at skabe reel forandring i hele modebranchen, det kan også positionere København og dansk mode som global frontløber på området. Det er en opgave, jeg brænder for at løfte, og jeg glæder mig til at kunne lægge mit fokus ét sted – som administrerende direktør for DAFI. Samtidig ser jeg frem til at finde en dygtig arvtager til mit andet hjertebarn, Copenhagen Fashion Week, ” siger DAFIs administrerende direktør Eva Kruse.

DAFI har stået bag CFW de seneste 10 år og været en betydelig del af den udvikling og succes, som den københavnske modeuge oplever i dag.

”For at sikre, at det ikke skal blive et tab for modeugen, at Eva vender blikket udelukkende mod DAFI, benytter vi situationen til at igangsætte en gennemgribende evaluering og revitalisering af vores modeugeaktiviteter i samarbejde med både brancheorganisationerne og messerne. I en verden, der forandrer sig med rivende fart, er det uhyre spændende at gentænke vores event og tiltag for at kunne imødekomme ny udvikling og nye behov”, siger Niels Eskildsen.

Bestyrelsen og ledelsen ser frem til de nye spændende udfordringer og vil samtidig gerne benytte lejligheden til at sende en stor tak til Anne Christine Persson for hendes indsats gennem de sidste mange år.

Fakta boks
Danish Fashion Institute er datterselskab i det integrerede erhvervstiltag Design Society, der er en almennyttig fond til at fremme design, mode og relaterede kreative erhverv med henblik på at styrke væksten, markedsføre Danmark og bidrage til løsningen af samfundsmæssige udfordringer. 

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere