Opbyg en god e-handelsoplevelse for dine kunder gennem kvalitetsledelse
Gennem kvalitetsledelse for kundetilfredshed i en helt ny udgave af ISO 10008 får du vejledning i at udvikle og forbedre e-handelstransaktioner mellem forretning og forbruger.
Giv dine kunder en god e-handelsoplevelse. I den nye udgave af kvalitetsledelsesstandarden for e-handelstransaktioner, DS/ISO 10008:2022, får virksomheder hjælp til at implementere et effektivt, sikkert og transparent B2C-e-handelssystem.
Et kvalitetsledelsessystem inden for e-handelstransaktioner mellem forretning og forbruger kan være med til at øge forbrugernes tillid til forretningen og dermed øge kundernes tilfredshed. Vejledningen er specifikt rettet mod B2C med forbrugere som kundegruppe.
Enhver B2C-forretning med e-handelstransaktioner kan benytte vejledningen
Ledelsessystemet giver vejledning i at planlægge, designe, udvikle, implementere, vedligeholde og forbedre et effektivt system til e-handelstransaktioner i organisationen. Vejledningen kan benyttes af enhver organisation, der allerede foretager e-handelstransaktioner eller planlægger at indføre e-handelstransaktioner i en B2C-organisation, uanset størrelse, type og aktivitet. Fokus er dog på organisationer, der direkte tilbyder og leverer produkter og tjenester til forbrugere.
Vejledningen i ISO 10008 kan supplere en organisations øvrige kvalitetsledelsessystem. Denne standard er fx kompatibel med den mest udbredte standard for kvalitetsledelse, ISO 9001, samt standarden ISO 9004, som er ledelsesstandarden for vedvarende succes, og understøtter målene for disse to standarder gennem effektiv anvendelse af et system til B2C-e-handelstransaktioner. ISO 10008 kan også bruges uafhængigt af ISO 9001 og ISO 9004.