17.09.2021 | Klima, miljø og energi
Pandora vil være CO2-neutral i hele værdikæden inden 2040
Dét mål skal blandt andet et leverandørprogram hjælpe med at realisere.
Pandora vil være CO2-neutral i hele værdikæden inden 2040. Det gælder altså ikke kun virksomhedens interne driftsoperationer men også alle leverandører og samarbejdspartnere.
Det skriver Fashion Forum.
Målet er blevet godkendt af Science Based Targets–initiativet, der sørger for at målet er på linje med Parisaftalen.
Virksomheden har sat delmål op: Inden 2025 skal man være CO2-neutral i egne driftsoperationer og i 2030 skal man have halveret CO2-udledningerne i hele værdikæden.
Læs også: Virksomheder der sætter videnskabsbaserede mål opnår hurtigere CO2-reduktioner
“Klimakrisen er vores tids mest presserende spørgsmål, og virksomheder må gøre, hvad de kan for at finde de nødvendige løsninger. Vores forpligtelse vil forberede Pandora til fremtidens lav-emissionsøkonomi og forhåbentlig bidrage til en positiv forandring i smykkeindustrien,” siger Pandoras CEO, Alexander Lacik.
Han understreger at leverandører og samarbejdspartnere spiller en vigtig rolle i at gøre 2040-målet til virkelighed.
Beregninger har nemlig vist at mere end 80 procent af Pandoras samlede CO2-udledning ligger i de fjerne led af værdikæden. Her har virksomheden iværksat et leverandørprogram, der skal hjælpe leverandører og samarbejdspartnere med de komplekse CO2-regnskaber med reduktion til følge.
- MTN
Endnu ingen kommentarer - du kan starte debatten nedenfor.
Deltag i debatten
Du skal være registreret bruger og logget ind, for at kunne oprette kommentarer.
Samfund

Folkemødets vigtigste nyhed eller overdreven teknologitro?
Med fire innovationsmissioner og en stor pose penge er Innovationsfonden i gang med at få alle parter til at trække i samme udviklingsretning inden for grøn omstilling. Men det hele må ikke handle om teknologi.
Klima, miljø og energi

Ørsted og DSV tester dronelevering på åbent hav
Test i Kattegat skal undersøge om fragtdroner fungerer over længere afstande og kan bidrage til at opnå CO2-neutralitet.
Medarbejder

Danmark har fået sine første markedsføringsøkonomer med speciale i bæredygtighed
26 nyuddannede markedsføringsøkonomer med speciale i bæredygtighed er som de første af sin slags klar til at løfte opgaver indenfor bæredygtighed og cirkulær økonomi.
Klima, miljø og energi

Ganske få danske virksomheder har strategi for biodiversitet
Ny rapport fra WWF Verdensnaturfonden og Bain & Company viser, at 70 procent af de største danske virksomheder ser biodiversitetstab som en trussel mod deres forretning, men kun 10 procent af dem har en konkret plan for, hvordan de vil handle på det.
Klima, miljø og energi

Nu skal millionerne rulle mod grøn omstilling
En nyligt indgået politisk aftale gør det nemmere for virksomheder at få hjælp til grøn omstilling.
Klima, miljø og energi

Science Based Targets-initiative godkender Danfoss’ klimamål
Danfoss har nu fået godkendt sine videnskabsbaserede klimamål af organisationen Science Based Targets initiative (SBTi)