0 kommentarer" /> Pandora vil være CO2-neutral i hele værdikæden inden 2040 | CSR.dk

17.09.2021  |  Klima, miljø og energi

Pandora vil være CO2-neutral i hele værdikæden inden 2040

Dét mål skal blandt andet et leverandørprogram hjælpe med at realisere.

0 kommentarer

Pandora vil være CO2-neutral i hele værdikæden inden 2040. Det gælder altså ikke kun virksomhedens interne driftsoperationer men også alle leverandører og samarbejdspartnere.

Det skriver Fashion Forum.

Målet er blevet godkendt af Science Based Targets–initiativet, der sørger for at målet er på linje med Parisaftalen.

Virksomheden har sat delmål op: Inden 2025 skal man være CO2-neutral i egne driftsoperationer og i 2030 skal man have halveret CO2-udledningerne i hele værdikæden.

Læs også: Virksomheder der sætter videnskabsbaserede mål opnår hurtigere CO2-reduktioner

“Klimakrisen er vores tids mest presserende spørgsmål, og virksomheder må gøre, hvad de kan for at finde de nødvendige løsninger. Vores forpligtelse vil forberede Pandora til fremtidens lav-emissionsøkonomi og forhåbentlig bidrage til en positiv forandring i smykkeindustrien,” siger Pandoras CEO, Alexander Lacik.

Han understreger at leverandører og samarbejdspartnere spiller en vigtig rolle i at gøre 2040-målet til virkelighed.

Beregninger har nemlig vist at mere end 80 procent af Pandoras samlede CO2-udledning ligger i de fjerne led af værdikæden. Her har virksomheden iværksat et leverandørprogram, der skal hjælpe leverandører og samarbejdspartnere med de komplekse CO2-regnskaber med reduktion til følge.

- MTN 

Endnu ingen kommentarer - du kan starte debatten nedenfor.

Deltag i debatten

Du skal være registreret bruger og logget ind, for at kunne oprette kommentarer.

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere