Podcast: Influencer Marketing med Louise Bonfils Høck
Virker Influencer Marketing? Ja, siger Louise Bonfils Høck, som har skrevet en bog om emnet. Hun fortæller, at Influencers har stor magt, og brugt strategisk kan de bringe virksomhedernes grønne budskaber ud til rigtig mange mennesker.
I podcasten Bæredygtig Business har CSR-direktør i HOLMRIS B8 Steffen Max Høgh i dag besøg af Louise Bonfils Høck. Hun er Head of Influencer Marketing hos Mindshare Danmark og har skrevet en bog om Influencer Marketing, ”Giv dit brand en personlig stemme”
Bogen er et opslagsværk og en guide fra A til Z over begrebet Influencer Marketing. For der er en lang række spørgsmål, der melder sig, hvis man ikke kender til begrebet og dets muligheder. For eksempel hvad koster det, virker det overhovedet, kan man måle på effekten, og er der nogle etiske overvejelser, man skal gøre sig, inden man bruger marketingbudgettet på influencers?
Steffen Max Høgh stiller et konkret spørgsmål: ”Hvis vi i HOLMRIS B8 for eksempel vil have en influencer til at promovere vores bæredygtige Heritage møbelserie hvem skal vi så have fat i?”
Det kan man faktisk få hjælp til af et bureau, svarer Louise Bonfils Høck. Influencers er ”søgbare” og kategoriseret i forskellige kategorier. På den måde kan bureauet hjælpe HOLMRIS B8 og andre virksomheder med at få fat i de helt rigtige Influencers til en konkret opgave og indgå nogle gode aftaler med dem.
Men hvor meget magt har influencers i nutidens mediebillede? Stor magt, siger Louise Bonfils Høck.
Man kan sammenligne nutidens influencers med fortidens meningsdannere. I gamle dage drømte unge måske om at blive film-, pop- eller tv-stjerner. De havde magt, men ingen online platforme til at pushe budskaberne ud på. Nutidens meningsdannere, Influencers, har flere platforme, som de udbreder deres budskaber på; YouTube, Instagram, Twitter, Facebook og til dels også LinkedIn.
Bliv meget klogere på Influencer Marketing ved at lytte til podcasten her