16.02.2021 | Samfund
Projekt HjerteRum får støtte af L'Oréal Fund For Women
Indhold fra partner Hvad er dette?
L'Oréal Fund For Women har netop besluttet at støtte foreningen HjerteRum med 1,2 million kroner. Ifølge grundlægger Kira Møller kommer støtten på det rigtige tidspunkt
Billeder
L'Oréal Fund For Women hjælper sårbare og udsatte kvinder ved at støtte lokale organisationer
Som en del af sin strategi for bæredygtighed mod 2030 vil L’Oréal tage større ansvar for presserende sociale problemer rundt omkring i verden. For at hjælpe udsatte og sårbare kvinder er der oprettet en velgørenhedsfond på godt 350 millioner kroner, L’Oréal Fund For Women. Fonden støtter organisationer der arbejder lokalt for at bekæmpe fattigdom, hjælpe kvinder med at opnå social og professionel integration, yde nødhjælp til flygtninge og handicappede kvinder, forhindre vold mod kvinder og støtte ofre.
L’Oréal Fund for Women har netop besluttet at støtte foreningen Hjerterum med 1,2 million kroner. Ifølge Kira Møller, der er grundlægger af HjerteRum, kommer støtten på et godt tidspunkt.
’Med Projekt HjerteRum har vi etableret et søsterhus på Amager for socialt udsatte unge kvinder, hvor de kan skabe sunde og trygge fællesskaber med henblik på at øge deres psykiske trivsel og bidrage til deres modning og viden i overgangen til voksenlivet. Støtten fra L’Oréal Fund For Women gør os i stand til accelere søsterhusets arbejde og også at måle de resultater, vi opnår med projektet.’
Projekt Hjerterum fokuserer på socialt udsatte unge kvinder i alderen 13-23 år. Brugerinddragelse af målgruppen, ejerskab og erfaringer med den demokratiske proces er kernen i projektet. I alle faser af Hjerterums arbejde er de unge kvinder således aktive medlemmer, og på den måde lærer de at tage ansvar og forberedes til voksenlivet. De unge kvinder finder selv frem til aktiviteter, regler og rammer for ophold i huset og rekruttering af nye unge kvinder. HjerteRum er et projekt med Amagerbro helhedsplan, og helhedsplanen i Urbanplanen er med som interessenter.
CSR ansvarlig for L’Oréal i Norden, Sonja Christensen, siger: ’Vi er meget glade og stolte over at L’Oréal Fund For Women har valgt at støtte HjerteRum. Projektet er nyt. Og vi er sikre på, at det innovative set-up, som i høj grad er baseret på frivillige mentorer og hjælp til selvhjælp, vil bidrage til øget interkulturel forståelse og gøre en forskel i lokalsamfundet, hvor foreningen arbejder.’
Som anerkendelse for sit vigtige arbejde har Projekt HjerteRum netop modtaget et arbejdslegat fra Finn Nørgaard Foreningen, som arbejder for medmenneskelig forståelse og dialog. Det blev uddelt på Christiansborg af Pia Toftdal, sekretariatsleder F. Nørgaard Foreningen og Justitsminister Nick Hækkerup.
Om HjerteRum: https://Hjerterum-amager.dk/
Om L’Oréal Fund For Women: https://www.loreal.com/en/news/commitments/supporting-highly-vulnerable-women/
Strategi & ledelse

L'Oréal skaber bold female founders for at investere i start-ups skabt af kvindelige iværksættere
L’Oréal, verdens førende beautyvirksomhed, meddeler i dag at firmaet lancerer BOLD FEMALE FOUNDERS, som skal støtte startups med kvinder i spidsen. Initiativet vil blive kørt via L’Oréals venturekapitalfond BOLD: Business Opportunities for L’Oréal Development, og vil fra start af allokere 25 millioner euros til initiativet.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

L'Oréal er igen på CDPs A-Liste
L’Oréal anerkendes for 6. år i træk af CDP som førende virksomhed i bæredygtighed og får 3 gange ’A’ for sin indsats imod klimaforandringer, for sikker vandforsyning og for beskyttelse af skove
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

L’Oréal lancerer en ny fond for cirkulær innovation for at opskalere banebrydende cirkulære løsninger
Den nye Circular Innovation Fund forvaltes af Demeter og Cycle Capital og har til formål at opskalere cirkulære innovationer med vækstpotentiale
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

L’Oréal Water Saver named in TIME 100 best inventions of 2021
L’Oréal Water Saver has been named a top innovation of 2021 according to TIME. Developed in partnership with environmental innovation company Gjosa, the L’Oréal Water Saver is a unique showerhead that can reduce water consumption by as much as 65%. Equipping 100,000 salons with this technology can save up to 6.8 billion liters of water.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Social ansvarlighed og klimabevidsthed en del af succes’en for verdens største beauty virksomhed
Verdens største kosmetikkoncern har netop offentliggjort sine årsresultater for 2021. Omsætningen har vist en historisk vækst på +16,1% og nåede 32.28 milliarder euro.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

CSR-rapport: L'Oréal og bæredygtighed 2013-2020
The closing report of L'Oréal's sustainability strategy 2013-2020: Sharing Beauty With All
Indhold fra partner