Strategisk Salgsledelse
Alt for mange virksomheders strategi er frakoblet salgsindsatsen. Det strategiske salg er imidlertid afgørende for at kunne differentiere sig, dvs. evnen til at omsætte virksomhedens strategi til konkrete handlinger hos kunderne.
På sommerkurset 'Strategisk Salgsledelse' skaber vi sammenhæng mellem virksomhedens strategi og salg, hvor salg er en strategisk disciplin, som sætter krav til virksomheden på alle niveauer: Træning, struktur, incitamenter, digitalisering og værktøjer; ledelse, samarbejde og etik.
Du lærer at omsætte strategiske mål til kundeværdi, og får indsigt i, hvordan du understøtter dine konsulenter og sælgeres arbejde, så virksomhedens budskaber og løsninger fremstår differentieret for dine kunder. Du får værktøjer til at evaluere, hvordan dine kunders beslutningsprocesser bør reflekteres i salgsprocesserne.
På kurset bliver du introduceret til forskellige teoretiske forståelsesrammer indenfor virksomhedsstrategi. Du får værktøjer til at eksekvere din virksomhedsstrategi hos jeres kunder, viden om sammenhængen mellem strategi og salg, samt værktøjer til at analysere, planlægge og implementere det strategiske salg.
Desuden får du værktøjer til at evaluere, hvordan dine kunders beslutningsprocesser bør reflekteres i dine salgsprocesser, og hvordan du i det forløb sikrer en sammenhæng mellem din overordnede strategi og markedets forventninger.
Undervisningen er en kombination af indlæg, diskussion, gruppedrøftelser, praktiske øvelser og case-arbejde. Deltagernes egne erfaringer og strategiske udfordringer bliver inddraget, ligesom der i løbet af ugen vil være besøg af erfarne salgschefer og -ledere. Læs mere på https://cbs-executive.dk/program/strategisk-salgsledelse/