Strategi

Klima, miljø og energi

3 Focus Areas According to Sustainability Experts

In 2019, we decided to conduct a research among a panel of experts (across The Nordics & The Netherlands) on what they predict to be the most important focus areas within sustainability in the upcoming years (Sustainable Brand Index™, 2019).

Indhold fra partner

Kommunikation

e-Boks hædret for bæredygtig digital strategi

Demokrati, transparens og datasikkerhed tager mange danskere for givet, hos e-Boks er det kernen i deres forretning. Dette har de i samarbejde med Hansen & Ersbøll Agenda beskrevet i deres bæredygtige strategi: ’COP-rapporten’ til UN Global Compact. Virksomheden har netop vundet en pris for rapporten.

Klima, miljø og energi

Analytiker: Equinor kan ’grønvaske sig’ ved at købe Ørsted

Med et køb af det danske energiselskab Ørsted til en anslået pris på over 360 mia. kr. kan norske Equinor (det tidligere Statoil) ’grønvaske sig’ ved at skabe opmærksomhed om sin indsats omkring vedvarende energi, spekulerer norsk analytiker. Den høje pris skræmmer dog.

Strategi & ledelse

Roadmap giver overblik over bæredygtighedsrejsen

Sustainable Brands har udviklet et såkaldt Transformation Roadmap, der skal føre virksomheder fra basal compliance til gennemført bæredygtighed. CSR.dk har mødt en af hovedmændene bag roadmappen, Dimitar Vlahov, for at høre om værktøjets muligheder.

Strategi & ledelse

Verdensmålene fylder fire: Sådan arbejder de nordiske virksomheder med dem

Verdensmålene er blevet mere integrerede i strategierne hos de nordiske Global Compact-virksomheder. Men målene er stadig svære at måle på og arbejde med. Det er nogle af konklusionerne i vores nye rapport udgivet i samarbejde med Nordisk Ministerråd

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

ALDI lancerer stor plastikstrategi

ALDI Danmark indfører nu bio-baserede frugt- og grøntposer samt genbrugsnet. I 2025 forventer kæden, at alt emballage er 100 % genanvendeligt.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Unilever klar til at frasælge brands uden ægte purpose

Et varemærke skal have et højere formål end bare øget salg, og så skal det være klar til at sætte handling bag ordene. Sådan lyder kravene fra Unilevers topchef Alan Jope, der understreger, at koncernen er klar til at skille sig af med brands, der ikke kan leve op til dem.

Klima, miljø og energi

FN: Verden er klar til klimahandling – og det er på tide

Klimaforandringerne bliver mere og mere tydelige, og vi er ved at løbe tør for tid til at gøre noget ved dem. Til gengæld er der også fremgang; verden er klar til handling, lyder det fra FN i ny rapport. Virksomheder bør tænke klima i stort set alle beslutninger.

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere