20.11.2014  |  Strategi & ledelse

Tre hurtige om CSR til FC Midtjylland

Indhold fra partner Hvad er dette?

Deloitte og Erhvervsstyrelsens pilotprojekt ’CSR i SMV’er: Fra princip til praksis’, er ved at nå til vejs ende. Sportsklubben FC Midtjylland er én af deltagerne i projektet og de deler her deres erfaringer med CSR-arbejdet.

Den 11. december afholder Deloitte og Erhvervsstyrelsen et afslutningsevent for pilotprojektet ’CSR i SMV’er: Fra princip til praksis’, der har kørt i løbet af 2014. Sportsklubben FC Midtjylland er én af deltagerne i projektet, og de giver her deres bud på hvorfor, CSR er en langsigtet investering.

Hvorfor er strategisk CSR vigtigt for FCM?
”Det er vigtigt for os at tænke CSR ind i vores strategi, fordi CSR er en langsigtet investering i fremtiden. FCMs virkelighed er, at vores præstationer bliver målt hver uge. Gennem CSR kan vi også vinde kampe ’uden for banen’ uanfægtet vores sportslige resultater, sådan at vi sikrer, at social ansvarlighed er en forankret del af vores kerneaktiviteter. Og så arbejder vi med CSR, fordi vi tror på, at det er det rigtige at gøre. ” 

Hvad fokuserer I på?
”Vi fokuserer i vores CSR-strategi på at fastholde vores allerede store frivilligkorps, der med deres engagement i klubben biddrager til vores forretning både gennem deres arbejdsindsats og gennem det fællesskab, som deres støtte skaber omkring klubben. Vi er kendt som ’Hedens hold’ og vi vil derfor gerne støtte op om regionen og lokalområdet. Det gør vi bl.a ved at fokusere på at give støtte til fremtidens sportsudøvere både gennem vores lokale fodboldtalentakademi og gennem regionens lokale amatørsportsklubber, hvor vi har kontakt til over 30.000 sportsudøvere. ”

Hvad har værdien af strategisk CSR været for jer indtil nu?
”Vi har kunnet mærke en stor interesse fra vores fans og fra pressen. Vores fokus på CSR har skabt værdi for klubben, og vi har kunnet mærke den øgede opmærksomhed omkring socialt ansvar, og hvordan det har givet en masse positiv feedback. CSR-projektet med Deloitte og Erhvervsstyrelsen har vist os, at vi allerede fra før har mange gode CSR-relaterede tiltag, men efter projektets start er de i højere grad blevet systematiseret, dokumenteret og sat endnu mere i fokus. Vi har fundet ud af, at CSR for os er en essentiel brik i vores forretning og det er et must for vores fremtidige succes både på og uden for banen. ”

Du kan læse mere om afslutningseventen, der bliver afholdt d. 11. december fra kl.13 – 16 hos Deloitte i København her: http://www2.deloitte.com/dk/da/pages/risk/events/CSR-i-smver.html

Mere fra Deloitte

Deloitte

www.deloitte.dk

Deloitte Sustainability har erfaring med en bred vifte af opgaver, inden for samfundsansvar, risikostyring og rapportering, på tværs af industrier og virksomheder af forskellige størrelser. Vi hjælper erhvervslivet til at foretage et strategisk skift mod en positiv indvirkning på samfundet, fordi det skaber konkurrencefordele og er økonomisk rentabelt. Vores rådgivning tager udgangs…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere