Undersøgelse: Få butikker og forhandlere har bæredygtige produkter
Det er flere steder svært som forbruger at træffe mere bæredygtige valg, når der skal shoppes. Det viser undersøgelse, som ifølge bureauet bag bør være et wake-up-call for danske forhandlere og butikker.
En undersøgelse fra det digitale bureau Impact The Omnichannel Index 2022 viser at meget få nordiske forhandlere tilbyder alternative og bæredygtige produkter på varehylderne.
Det skriver Markedsføring.
Omkring 7 procent af de i alt 277 adspurgte forhandlere giver mulighed for at købe second-hand-produkter online, mens 3 procent giver mulighed for det i fysiske butikker.
Og kun 6 procent af de adspurgte kan også fortælle, hvad de konkret gør for at være mere bæredygtige.
Derfor er der klar mulighed for bedring, mener Martin Sandvad, Omnichanel Lead hos Impact.
”Der er mange ting, de kan gøre. De kan give større mulighed for at få indleveret second-hand-tøj. Det kan du godt sætte i søen. Du kan også fokusere på at forlænge tøj og varers levetid. Det er en palette af muligheder, men det er også en jungle. Derfor kan mange have brug for hjælp og vejledning, for der er masser af forslag og meninger på området”, siger han til Markedsføring.
- HCL