UPS afprøver bæredygtig levering i europæiske storbyer
I øjeblikket tester amerikanske UPS bæredygtige leveringsmetoder i London og Frankfurt. Her skal elektriske fragtcykler og hybridbiler hjælpe med at reducere trafikbelastning og emissioner.
For at spare både tid og CO2 tester den amerikanske transportgigant UPS i disse måneder alternative og bæredygtige leveringsmetoder i storbyer som London og Frankfurt.
Læs også: UPS storinvesterer i vedvarende naturgas
I den forbindelse har virksomheden i samarbejde med fire andre organisationer udarbejdet Low Impact City Logistics-projektet, der skal reducere trafikbelastning og emissioner i forbindelse med pakkelevering i midtbyen.
Dette skal ske, ved at UPS-medarbejdere fra små depoter i byerne henter pakker og laster dem på en elektrisk fragtcykel. Ved at levere pakker på den måde kan UPS spare to dieselbiler per dag.
Bæredygtighed er en del af forretningsmæssige forhold
I Frankfurt løber forsøget over en toårig periode i samarbejde med Frankfurt by, IHK Frankfurt og House of Logistics & Mobility (HOLM), mens forsøget i London vil foregå i november og december måned i år i samarbejde med Fernhay, Skotkonung, University of Huddersfield og Outspoken Delivery.
”Hos UPS er bæredygtighed en fundamental del af vores forretning. Derudover forsøger vi at skabe en balance mellem økonomiske, miljømæssige og sociale faktorer, og her passer vores leveringsløsninger godt ind”, siger Rainer Kiehl, projektleder hos UPS Germany, og fortsætter:
”Ved at udskifte dieseldrevne køretøjer med elektriske cykler kan vi være med til at reducere partikler og kvælstofdioxid i atmosfæren og samtidig reducere støjforurening og overbelastning i travle bymidter”.
Hybridbiler i Frankfurt
UPS’ fragtcykler er udstyret med net-neutral teknologi, hvilket betyder, at medarbejderne ikke mærker pakkernes vægt, når de cykler. Det er med til at give flere lastmile-leverancer på en bæredygtig måde.
Både i og omkring Frankfurt by forsøger man sig også med to prototyper af hybridbiler. Disse kan køre op til 50 kilometer ved hjælp af deres elmotorer og 150 kilometer i hybrid-tilstand.
Skulle batteriet løbe tør for strøm, kan bilerne også benytte sig af deres forbrændingsmotorer, ligesom bilerne kan vinde energi og genoplade sine batterier ved hjælp af et regenerativt bremsesystem.
Læs også: UPS tager elektriske Daimler-lastbiler i brug
UPS har allerede implementeret en række logistikløsninger i flere storbyer som Frankfurt, Hamburg, München, Rom, Toulouse og Dublin.
- EL