09.02.2012  |  Strategi & ledelse

Voxpop: Derfor har vi valgt at deltage i WHO CARES WINS?

Virksomheder og velgørende organisationer fik muligheden for at flirte med tanken om et CSR partnerskab, da WHO CARES WINS 2012 løb af stablen, arrangeret af YouMe Shopping, og mange havde valgt at deltage i arrangementet. Hør hvorfor?

Deltagerlisten til årets WHO CARES WINS 2012 var lang, mange store og små virksomheder havde valgt at bruge den kolde februardag på at udveksle erfaringer om CSR.
YouMe Shopping stod for arrangementet på Hotel Scandic i København den 7. februar, hvor speed-dating og oplægsholdere skulle bygge bro mellem virksomheder og velgørende organisationer.
Her fortæller et udsnit af deltagerne, hvorfor de valgte at engagere sig i arrangementet WHO CARES WINS 2012.

Jeannette Fangel Løgstrup, CSR og Kommunikationsdirektør, Codan:
”Nu har vi arbejdet med CSR i et stykke tid, og vi vil gerne dele vores erfaringer. Samtidig er jeg her selvfølgelig også for selv at blive inspireret. Der er endnu ikke så mange, der har implementeret CSR, og CSR skal hele tiden udvikles. Derfor er det en rigtig god ide, at vi kan dele vores erfaringer og få noget læring,”

Vibeke Molin, Projektleder, Skandia:
”Vi er i Skandia allerede meget involveret i CSR. For eksempel har vi en ordning om, at vores medarbejdere kan holde fri for at deltage i frivilligt socialt arbejde. Vi har også været med i projekter, hvor vi prøver at mobilisere andre virksomheder til at gøre noget lignende. Så da jeg hørte om en konference, hvor der skulle kommer et hav af store og små virksomhed i den her sags tjeneste, blev jeg nysgerrig. Vi vil også gerne selv byde ind med de erfaringer, som vi har på vores område.”

Lærke Ærenlund, SR-koordinator, Danmarks Naturfredningsforening:
”Hos Naturfredningsforeningen arbejder vi på at blive certificeret i samfundsmæssigt ansvar, og så er det jo meget interessant at høre, hvad der ellers sker indenfor CSR- området.”

Tine Due Hansen, Senior kommunikationskonsulent, Svanemærket:
”Jeg er med for at blive inspireret. Jeg er optaget af, at miljømærker også er CSR. Det ved jeg, at de er, men jeg vil gerne kunne forklare det tydeligere.”

Gitte Krasilnikoff, Director, Deloitte:
”Jeg havde håbet, at arrangementet havde handlet mere om forretningsdrevet CSR, men det har handlet om sponsorering. De fysiske ramme og det, at man har samlet så mange mennesker er fint, men jeg er overrasket over, at man slet ikke har taget fat i det forretningsmæssige issue.”

Vivi Okholm, Direktør for Global Partnership- og Events, ECCO:
”Vi har valgt at være med på dagen i dag for at få et indblik i, hvordan andre virksomheder griber CSR an. Vi siger ikke, at vores måde er den eneste rigtige, så vi er her for at udveksle viden og for at lære noget af de andre store virksomheder.”

Tina Lindharth, PR Chef, IKEA Danmark:
”Vi engagerer os, fordi CSR er forankret i hele vores virksomhed. Helt tilbage i strategierne. Vi mener, som den type forretning vi er, at det er en nødvendighed at tage ansvar både for miljø og mennesker. Så jeg meldte mig til, fordi jeg synes, at det er et rigtigt interessant program og nogle interessante indlægsholdere, som jeg gerne ville lytte til.”

Anne Sofie Arctander Paustian, journalist og NGO konsulent:
”Jeg arbejder med strategisk CSR i forhold til, hvordan NGO’erne kan blive bedre til at forstå virksomhedernes strategiske CSR arbejde og dermed også blive bedre til at gå ind og arbejde med CSR og bruge det aktivt. Men jeg synes faktisk, at NGO’erne mangler, det hele handler om virksomhederne. Hvis jeg forstår det rigtigt, så handler det om dialogen mellem velgørende organisationer og virksomheden. Jeg kan se, de er repræsenteret på stolene, men ikke på talerstolen, og det forstår jeg ikke.”

Mere fra Line

Line Rieck

  • Horisont Gruppen a/s
Se profil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere