10.08.2012  |  Kommunikation

Verdens Bedste Nyheder-kampagne på trapperne

Mandag d. 13. august bliver årets Verdens Bedste Nyheder-kampagne formelt skudt i gang. En række virksomheder hjælper med at fortælle de gode nyheder.

Over 80 foreninger og 75 erhvervspartnere er med i kampagnen Verdens Bedste Nyheder, som starter på mandag. 

På selve kampagnedagen fredag den 14. september vil der blive delt frugt og aviser - med gode nyheder - ud flere end 100 steder rundt om i landet.

FN’s 2015-mål er målet for nyhederne

Kampagnen er knyttet til FN’s 2015-mål, som er den bredt anerkendte målestok for verdens udvikling. Verdens Bedste Nyheder er en opfordring til at tage de sidste afgørende skridt mod 2015-målene, hvor mål nummer 1 er at halvere sult og fattigdom. De otte målsætninger kan ses her.

Målet med kampagnen Verdens Bedste Nyheder er at give viden om de konkrete resultater af udviklingshjælpen og arbejdet med at bekæmpe global fattigdom. Afsenderen af de gode nyheder er et samarbejde mellem FN, Danida og godt 80 store og små danske udviklingsorganisationer.

Støtte fra erhvervslivet
Verdens Bedste Nyheder har en bevilling fra Danida, som er gået til at koordinere kampagnen og udvikle kampagnematerialer.

Kampagnen har ikke et budget til at købe annonceplads, men 75 danske virksomheder - herunder csr.dk - har stillet sig til rådighed via et partnerskab, som bistår med at få de gode nyheder ud til danskerne. Det sker ved at stille plads til rådighed på websider, i kundemedier og lignende.

Blandt andet sender mejeriet Thise 1 million mælkekartoner med kampagnens budskaber ud, og i København vil der være et kampagne-S-tog at finde.

-KH

Mere fra Kirstine

Kirstine Høj

  • Horisont Gruppen a/s
Se profil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere