360 grader prisen 2019 – ny kategori sætter fokus på de unge
Som noget nyt i 2019, sætter 360 grader prisen også fokus på de unge idémagere med en ny græsrods-pris.
Verdensmålene udgør et kompas for verdens udvikling og kan inspirere Danmark og dansk erhvervsliv til at gøre en forskel i verden og levere løsninger på verdens samfundsudfordringer og samtidig tjene penge. Det er tredje år i træk at 360 grader prisen uddeles for at sætte fokus på danske virksomheder og start-ups, der opererer i krydsfeltet mellem digitalisering, innovation og nye forretningsmodeller fx ved hjælp af FN’s Verdensmål.
”360 graders prisen sætter fokus på nye, innovative løsninger, der fremmer indfrielsen af FNs 17 Verdensmål samtidig med, at de også skaber profit. Det kalder vi for en 360 graders løsning, og dem ved vi, der er en del af derude. Det er dem, vi gerne vil sætte fokus på med den her pris,” siger Malene Thiele, CSR-chef i Dansk Erhverv.
360 graders prisen er et samarbejde mellem Dansk Erhverv, Green Network, Dansk Initiativ for Etisk Handel og Erhvervsstyrelsen.
Som noget nyt i 2019 omfatter prisen også unge med en god idé, der endnu ikke er kommercialiseret. Konkurrencen består altså af tre pitches i kategorierne ’startup’, ’etableret virksomhed’ og ’græsrod’. Den bedste indenfor hver kategori præmieres hver med et beløb på 10.000 kr. og et skræddersyet advisory- og investormøde.
Det er stadig muligt at indsende løsninger og få muligheden for at pitche live foran en jury og et publikum.
Prisen uddeleles tirsdag den 10. september 2019 kl. 13.00 hos Dansk Erhverv i Børssalens smukke rammer.
Juryen består i år af blandt andre udviklingsdirektør, Mette Skøt fra Vækstfonden og generalsekretær, Rasmus Stuhr Jakobsen, CARE Danmark.
Tilmelding er påkrævet. Du kan læse mere om prisen og nominere din virksomhed eller dit initiativ her.