29.10.2020  |  Strategi & ledelse

Amazon vil gøre det lettere at shoppe bæredygtigt

Online-platformen Amazon udvider deres strategi for bæredygtighed med et nyt tiltag, der skal gøre det mere overskueligt for forbrugeren at shoppe bæredygtigt.

Amazon lancerer nu et filter, der gør det let for forbrugeren at shoppe bæredygtige produkter, under navnet 'Climate Pledge Friendly'.

Det skriver edie. 

Fælles for produkterne i kategorien er, at de har et lavere miljøaftryk end tilsvarende varer udenfor kategorien. Det lavere miljøaftryk skal dokumenteres i form af tredjeparts verificerede certificeringsordninger som eksempelvis FSC, Cradle to Cradle, GOTS og Fairtrade.

Se hele listen med certificeringer

Mere end 40.000 produkter indenfor mode, skønhed, mad, husholdning, kontor og elektronik er blevet tilføjet til den klimavenlige kategori. 

Læs også: Zalando ser massiv fremgang i mere bæredygtige varer

Fairtrade International er begejstrede for udviklingen.

"Det er fantastisk at se Amazon hjælpe med at gøre bæredygtig shopping lettere og mere tilgængelig for forbrugerne," lyder det fra Darío Soto Abri, administrerende direktør i Fairtrade.

"Jeg ser frem til lanceringen i Europa og håber, at det vil inspirere endnu flere mærker til at producere mere bæredygtige produkter og samtidig certificere deres produkter, så vi fortsat kan skabe positiv impact, der gavner landmænd, arbejdstagere og miljøet”.

Initiativet kommer i kølvandet på Amazon’s strategi for bæredygtighed, som de rullede ud sidste år, hvor et af målene er at blive CO2-neutral i 2040. En strategi der blev lanceret på baggrund af pres fra koncernens medarbejdere, der ønskede mere ambitiøse og tydelige klimamål.  

'Climate Pledge Friendly’ kategorien går i luften 28. oktober 2020.

- MTN

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere