Atea vinder CSR-guld for andet år i træk

For andet år placerer den nordiske virksomhed Atea sig blandt verdens top 1 procent af virksomheder på CSR-området. Det bedømmer EcoVadis, der hvert år vurderer bæredygtigheden i virksomheders forsyningskæder.

Ud af 30.000 vurderede virksomheder slap Atea gennem nåleøjet og er nu blandt de øverste 1 procent på CSR-området. PR-foto. .

08.06.2018

CSR.dk

Hvert år rangerer det uafhængige bureau EcoVadis mere end 30.000 leverandører over hele verden for deres CSR-indsats. Og for andet år i træk er Atea, en virksomhed der specialiserer sig i at levere it-infrastruktur, at finde blandt de øverste 1 procent i undersøgelsen.

”Det er vigtigt for Atea, at vi træffer fornuftige beslutninger, der sikrer bæredygtighed på den lange bane. Derfor er vi også stolte og beærede over at få den anerkendelse fra EcoVadis”, siger Andreas Rydell, Group Sustainability Officer i Atea ASA.

Læs også: Kvinder i supply chain tjener markant mindre end mænd
 

Om Ateas CSR-arbejde:

  •  I 2016 blev Atea tildelt prisen Green Role Model for virksomhedens løbende indsats på miljøområdet.
  •  I 2016 blev Atea desuden anerkendt som markedsledende inden for børns rettigheder af Global Child Forum.
  • I 2015 blev Atea Sverige anerkendt som en Excellent Sustainable Supplier af de svenske konkurrencemyndigheder.
  • Atea er ISO 14001-certificeret og ser det som en del af sin kerneforretning at være med til at skabe en bæredygtig fremtid. Blandt andet ved hjælp af goITloop, der er Ateas nyskabende genbrugsprogram.
    Kilde: Atea

Atea er for andet år i træk blevet udvalgt som en af de førende inden for CSR på tværs af 150 indkøbskategorier i 110 forskellige lande.

”Det viser, at de beslutninger, vi træffer, er med til at flytte både Atea og resten af verden i den rigtige retning. Vi arbejder løbende med at gennemgå og forbedre vores ledelsespraksis i hele virksomheden og på at indarbejde bæredygtighed i alt, hvad vi gør”, siger Andreas Rydell.

De mange evalueringskriterier i EcoVadis’ undersøgelse omfatter blandt andet arbejdsforhold, miljø, fair forretningsmetoder og bæredygtige indkøb. Metoden bygger på internationale CSR-standarder, herunder the Global Reporting Initiative, UN Global Compact og ISO 26000.

- EST

ista Danmark A/S

Sponseret

CO2- rapportering skaber overblik og styrker den grønne omstilling

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

21.05.2025Etisk Handel Danmark

Sponseret

Ny analyse: Investeringer i mere bæredygtige værdikæder kan være en løftestang for økonomisk og bæredygtig udvikling på det afrikanske kontinent

20.05.2025CSR.dk

13 procent af verdens fødevarer bliver til spild i den kolde forsyningskæde

08.05.2025Beierholm

Sponseret

Finansiel støtte til arbejdet med bæredygtighed

08.05.2025Schneider Electric

Sponseret

Over 100 år med minikredsbryderen

28.04.2025UN Global Compact Network Denmark

Sponseret

Fra vision til forretning: SMV’er kan vinde markedsandele ved at satse på bæredygtighed

24.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Det er verdens grønneste virksomhed, og de måler alt: - Det er dumt at lade være

10.04.2025BSR

Sponseret

Maintaining Sustainability and Human Rights Principles as Supply Chains Upend

10.04.2025BSR

Sponseret

Maintaining Sustainability and Human Rights Principles as Supply Chains Upend

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Kursus
Konkret klimakommunikation på sociale medier

Du lærer at producere SoMe-opslag om klimatiltag og får konkrete eksempler og cases til inspiration. Din underviser Astrid Haug sørger for, at du efter kurset kan lægge en plan og eksekvere på, hvordan du bruger din organisations sociale medier til at fortælle om klimatiltag og skabe onlinefællesskaber omkring dine bæredygtige budskaber.

Dato

02.06.2025

Tid

09:30

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Amagerfælledvej 190, 2300 Kbh. S

UN Global Compact Network Denmark
Konference
Nordic Meeting 2025

Through high-level plenaries and interactive workshops, the Nordic Meeting 2025 will dive into key themes such as achieving a just net-zero transition, effective stakeholder engagement, and navigating the evolving EU sustainability landscape.

Dato

02.06.2025

Tid

12:00

Sted

Helsinki

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Next Generation QMS Assessment Course

Et virtuelt kursus, som er designet til at give dig en anerkendt metode til at evaluere din virksomheds kvalitetsledelsessystem (QMS) i forhold til best-practice og anerkendte standarder.

Dato

03.06.2025

Sted

Online

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

03.06.2025

Tid

08:30

Sted

Kongens Lyngby

Dansk Standard
Kursus
Svanemærket Byggeri Diplomkursus - 2 dage

På dette diplomkursus får du redskaberne til at varetage processen fra projektering til aflevering af et svanemærket byggeri.

Dato

03.06.2025

Tid

09:00

Sted

Hindsgavl Slot, Middelfart

SustainImpact ApS
Kursus
Business Cases 2.0 - Aarhus

SustainImpact tilbyder Business Case 2.0 kursus gennem vores langvarige samarbejdspartner Faarup & Partners. Traditionelt har man besluttet om projekter ud fra et snævert fokus på økonomi og tid. Fremadrettet er der brug for i langt højere grad at indtænke værdi i et bredere perspektiv, så man sikrer, at de bedste løsninger bliver valgt. Vi kalder denne tilgang for Business Cases 2.0.

Dato

03.06.2025

Tid

09:00

Sted

Aarhus