11.09.2020 | Klima, miljø og energi
BESTSELLER FOUNDATION sætter fart på affaldsløsninger i Østafrika
Indhold fra partner Hvad er dette?
BESTSELLER FOUNDATIONs 'Waste to Value Accelerator' i Østafrika giver seks lokale start-ups teknisk og økonomisk støtte til at bekæmpe den voksende mænge affald i regionen.
BESTSELLER FOUNDATIONs 'Waste to Value Accelerator' i Østafrika giver seks lokale start-ups teknisk og økonomisk støtte til at bekæmpe den voksende mænge affald i regionen.
"Affald altid har været ’nogens problem’. Vi gør det til vores problem; BESTSELLER FOUNDATION forpligter sig til at supportere innovative start-ups, der arbejder i frontlinjen for at omdanne affald til værdi. Det ultimative mål er at skabe bæredygtige forretninger og bæredygtige økonomier”, siger Jannek Hagen, Managing Director, BESTSELLER FOUNDATION.
Klima, miljø og energi

Har læder en fremtid hos BESTSELLER?
Med en ny investering og flere igangværende samarbejder udforsker BESTSELLER markedet for alternativer til læder.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

BESTSELLER når vigtigt klimamål – samtidig venter langt de sværeste klimareduktioner forude
På knap 100 sider udfolder BESTSELLER sine seneste skridt i den rigtige retning, hvor alt fra klima og miljøpåvirkninger, over arbejdsforhold, menneskerettigheder og etik, til genanvendte materialer og innovation afdækkes.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

JACK & JONES implementerer opsigtsvækkende pakistansk bomuld
Med den første høst nogensinde af certificeret ’overgangsbomuld’ (in-conversion cotton) fra Pakistan skriver BESTSELLER og dets brand JACK & JONES historie i samarbejde med deres mangeårige leverandør og partner, Artistic Milliners.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

BESTSELLER lancerer cirkulær design guide og gør den tilgængelig for alle
Med en ny standard for, hvordan BESTSELLER vil arbejde med og designe cirkulære kollektioner, vil den danske modevirksomhed skubbe på udviklingen i hele branchen. Derfor lægger BESTSELLER også guiden åbent frem, så alle kan benytte den og bidrage til de
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Med banebrydende blockchain-samarbejde vil BESTSELLER spore 25 millioner stykker tøj
BESTSELLER er en af de første modevirksomheder til at skalere ny blockchain-løsning, der kan sikre sporbarhed, transparens og validering af tøj - til gavn for både branchen og forbrugere.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

BESTSELLER investerer i ny bæredygtighedspioner
Udtjent tøj skal ikke kasseres for blot at slutte sin livscyklus på genbrugspladsen. Udfordringen? Teknologien, der kan sørge for en cirkulær tøjproduktion, er kun netop i gang med at blive udviklet. BESTSELLER investerer derfor nu igen i innovation.
Indhold fra partner