20.12.2022 | Strategi & ledelse
Circle K’s nye Børnekaffe kampagne skal hjælpe endnu flere børn og unge
Indhold fra partner Hvad er dette?
Hele julen og hver dag året rundt sidder BørneTelefonens frivillige rådgivere klar til at lytte til og rådgive børn og unge om det, de synes, er svært.
Netop derfor ruller Circle K for femte år i træk ud med Børnekaffe-kampagnen. Børnekaffe er kaffe til fordel for BørneTelefonen, og hver kunde som køber en Børnekaffe-kop sikrer, at der doneres 5 kr. per kop til Børns Vilkår.
”Vi kører Børnekaffe-kampagnen igen, fordi vi de forgangne år har oplevet en enorm opbakning hos vores kunder til denne kampagne og fordi vi fortsat ønsker at støtte op om Børns Vilkår. Med vores Børnekaffe kampagne kan vi hjælpe med til, at BørneTelefonen fortsat kan holde døgnåben og hjælpe endnu flere sårbare børn og unge”, fortæller kommunikationschef hos Circle K Danmark, Kirsten Grumstrup.
I år kommer koppen og kampagnen i en ny udklædning – nemlig med en superhelt. Det symboliserer at Børnekaffe er suverænt den ”stærkeste kaffe” i byen, fordi den bidrager til at bekæmpe svigt af udsatte børn og unge i Danmark – og hvis du som kunde vælger en Børnekaffekop bidrager du med en superheltegerning.
BørneTelefonen gør en forskel for tusindvis af børn
Børnekaffe-kampagnen er en del af et flerårigt samarbejde mellem Circle K og Børns Vilkår, som siden 2019 har indsamlet over fire millioner kroner ind til BørneTelefonen. Tidligere er donationerne gået til at udvide BørneTelefonens åbningstid, så den nu er døgnåben, samt bidraget til ungerådgivningen HØRT, som er et rådgivningstilbud til unge i alderen 15-24 år.
”Børnekaffe-kampagnen har været med til at sikre, at BørneTelefonen for et år siden kunne blive døgnåben, hvilket har hjulpet tusindvis af børn og unge. Vi har haft flere samtaler om natten end forventet, og mange af dem handler om selvmordstanker og selvskade. Vi er derfor også glade for, at Circle K endnu engang vil sælge Børnekaffe og derigennem støtte BørneTelefonen og HØRTs vigtige arbejde,” siger direktør i Børns Vilkår, Rasmus Kjeldahl.
Om Børnekaffe
- Hver solgte kop Børnekaffe i Circle K’s butikker giver i alt 5 kroner til Børns Vilkår: 2,50 kr. fra kunden og 2,50 kr. fra Circle K. Man kan foretage yderligere donationer i butikken.
- I år går donationen til fortsat at holde BørneTelefonen døgnåbent samt til ungerådgivningen HØRT.
- Børnekaffe har siden 2019 medført en samlet donation på over fire millioner kroner til Børns Vilkår.
- Børnekaffe vandt i 2019 Fundraisingprisen.
- Læs mere om Børnekaffe her
Kampagnen løber for femte gang i træk fra 6. december 2022 i alle Circle K’s 226 danske butikker.
Om BørneTelefonen og HØRT
- BørneTelefonen har været døgnåben siden 1. november 2021. Her kan børn og unge henvende sig på telefon, chat og sms, ligesom BørneTelefonens hjemmeside har en brevkasse, man kan skrive til.
- Sidste år havde BørneTelefonens frivillige rådgivere over 55.000 samtaler med børn og unge.
- HØRT er et rådgivningstilbud til unge i alderen 15-24 år. Med HØRT ønsker Børns Vilkår at skabe et trygt rum, hvor unge kan få viden om deres rettigheder, være en del af et fællesskab og få følelsen af, at de ikke er alene.
Klima, miljø og energi

Circle K rykker ind i Recharge City
Circle K bliver servicestationen i fremtidens parkerings- og opladningscenter, Recharge City , når det spritnye og innovative parkerings- og opladningscenter åbner i 2024 ved afkørsel 57 på E45 tæt på Horsens. Aftalen mellem de to parter er netop underskrevet.
Indhold fra partner
Samfund

Circle K giver hjertevarme og er med til at forsøde julen for unge hjemløse
Denne jul står endnu engang i Coronaens tegn med mange smittede og med nye skærpede restriktioner. Derfor har Circle K besluttet, at give en ekstra juledonation på 50.000 kr. til den private velgørende forening Hellebro, som hver dag hjælper unge hjemløse i bolig, skole og job – væk fra gaden, misbrug, og kriminalitet.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi
Circle K bifalder regeringens ambition om at hæve CO2-fortrængningskravet i vejtransportens brændstoffer
Regeringen har netop fremlagt en ambition om, at grønne brændstoffer skal fylde mere i tanken hos biler og lastbiler på de danske landeveje. Et grønt tiltag, som branchen gennem længere tid har advokeret for. Men husk at indregne den indirekte klimapåvirkning (ILUC).
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Circle K sætter strøm til betalingsløsning på opladninger
Nu bliver det nemt for danskerne at betale for opladning af elbiler hos Circle K. Samtidig gør kæden klar til udrulningen af endnu flere lynladestandere i Danmark, der skal styrke Circle Ks position som landets førende brændstofselskab, når det kommer til opladning af elbiler.
Indhold fra partner
Samfund

Circle K donerer 1 mio. kroner til udsatte børn og unge
Circle K og kædens kunder donerer 1 million kroner til BørneTelefonen og Børns Vilkårs nye rådgivningstilbud, HØRT, som er målrettet unge mellem 15 og 24 år, der har brug for at blive hørt, forstået og accepteret. Pengene kommer fra salg af BørneKaffe og K-Freeze samt direkte donationer fra kunderne.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Circle K vinder udbud af lynladestandere
Vejdirektoratet har netop afgjort et udbud af lynladestandere på rastepladserne ved Tappernøje V og Tappernøje Ø på motorvej E47. Vinderen blev Circle K, som opstiller seks lynladestandere med i alt 12 ladepladser på hver rasteplads, dvs. i alt 24 nye ladepladser. Det gør det nemmere at få opladet bilen på strækningen mellem København og Lolland-Falster og bidrager samtidig til den grønne omstilling. Planen er, at ladestanderne skal være klar til drift i december 2022.
Indhold fra partner