Coop og Dansk Røde Kors går sammen om at hjælpe karantæneramte
11.000 frivillige har meldt sig til at købe ind, hente medicin og lufte hund for syge og sårbare danskere. Nu vil Coop hjælpe Dansk Røde Kors med at formidle kontakt mellem frivillig og karantæneramt.
Mange ældre, syge eller særligt sårbare medborgere har i disse dage brug for hjælp til indkøb af daglige fornødenheder og andre opgaver, fordi corona-smitten forhindrer dem i at forlade deres hjem.
Læs også: Corona sænker CO2-udledninger, men skader klimaet på længere sigt
Derfor har Dansk Røde Kors etableret et hjælpenetværk, hvor over 10.000 danskere i løbet af de seneste dage har meldt sig for frivilligt at hjælpe.
Nu går Dansk Røde Kors og Coop sammen om at formidle kontakten mellem dem, der har brug for hjælpen, og de cirka 11.000, der står klart til at hjælpe med indkøb.
1,8 millioner medlemmer i spil
”Danskerne har vist en stor vilje til at hjælpe andre i denne særlige situation. Nu er opgaven at få etableret kontakt mellem dem og de medborgere, der har behov for hjælp. Derfor er vi glade for, at Coop nu stiller deres kommunikationsapparat til rådighed”, siger generalsekretær Anders Ladekarl, Dansk Røde Kors.
Coop har 1,8 million medlemmer, som man nu vil engagere ad de kanaler, man har til rådighed, ikke mindst Coop Appen, som de fleste kunder anvender.
Læs også: Coronavirus: Nu producerer Louis Vuitton håndsprit
”Vi står i en ekstraordinær situation, der kalder på fællesskab mere end noget andet. Derfor er vi glade for at kunne hjælpe. Indkøbene må naturligvis finde sted lige, der hvor brugerne ønsker det. Det er ikke et krav, at det specifikt skal være i vores 1100 butikker”, siger administrerende direktør Peter Høgsted, Coop.
- SMF
Denne artikel er del af et tema:
I fokus: coronakrisen
Både redaktionen og partnere på CSR.dk skriver løbende om coronakrisen. Vi har samlet alle artikler her.