06.12.2011  |  Kommunikation

Dansk ansvarlighed skal markedsføres internationalt

Erhvervs- og Selskabsstyrelsen har søsat initiativet ”Danish Responsibility”, som skal styrke Danmarks image som en nation, der tager ansvar for samfund og miljø.

”Danish Responsibility” er et led i regeringens handlingsplan for offensiv global markedsføring af Danmark i 2011-2012. Det langsigtede mål med Danish Responsibility-indsatsen er at øge eksporten af danske produkter og ydelser.

Som led i initiativet har Erhvervs- og Selskabsstyrelsen etableret markedsføringsplatformen www.danishresponsibility.dk samt et Danish Responsibility Showroom. I slutningen af november blev showroomet anvendt i forbindelse med et erhvervsfremstød i Vietnam i anledning af 40-års jubilæet for diplomatiske relationer mellem Danmark og Vietnam.

I løbet af 2012 skal markedsføringsplatformen og showroomet synliggøres på udvalgte eksportmarkeder, primært i tilknytning til allerede planlagte erhvervsfremstød og konferencer.

-LA

Mere fra

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere