Dansk bureau er nu B Corp-certificeret
Det danske bureau Revolt er blevet B Corp-certificeret: Mærkningen gives til virksomheder, der evner at være bæredygtige på en række forskellige områder.
Det danske bureau Revolt har nu fået den officielle B Corp-certificering – en certificering, der kræver, at virksomheden har tiltag spredt ud på en række parametre, heriblandt bæredygtighed, socialt ansvar og trivsel hos ansatte.
Det skriver Markedsføring.
Det vækker stor glæde hos Gus Murray, der er managing director hos Revolt. Ifølge ham har bureauet fokuseret på en bred palette af tiltag, som skulle gøre dem i stand til at få certificeringen.
Læs også: Bureaudirektør: Den klassiske reklame dur ikke længere til klimakommunikation
”Vi har lavet en hel suite af forandringer. Vi har udarbejdet miljøpolitikker og politikker for, hvor meget vi udleder, som vi løbende skal arbejde på at forbedre. Vi er grundlæggende mere selektive med, hvilke brands vi arbejder med – vi har endda skiftet til et mere bæredygtigt telefonselskab, der hedder Greenspeak,“ siger han til Markedsføring og tilføjer:
“Vi har ansat en psykolog i organisationen til at sikre arbejdsmiljøet. Vi forsøger at minimere vores madspild ved frokost og vi har klare planer for, hvordan vi skaffer os bæredygtigt af med affald. Vi har også skiftet bank til Merkur, der er B Corp-certificeret.”
- HCL