Bureaudirektør: Den klassiske reklame dur ikke længere til klimakommunikation
CEO og medstifter af dansk bureau er klar til at vinke farvel til den konventionelle reklame, når virksomheder fremover skal kommunikere om klimatiltag og bæredygtighed.
Hvis det står til Kim Boisen, CEO og medstifter af bureauet Robert/Boisen & Like-minded, skal den klassiske reklame ikke længere være svaret, når det kommer til virksomheders klimakommunikation.
I et interview med Markedsføring, fortæller han, at der de sidste ti år har været en udvikling, hvor virksomheder har brugt klimakommunikation som en positioneringsstrategi.
Læs også: Kun 1 ud af 20 europæiske virksomheder kan fremvise 1,5°C -klimastrategier
Ifølge Kim Boisen har det for nogle resulteret i beskyldninger om greenwashing, mens andre generelt er ekstra påpasselige på grund af ”striks tolkning” fra Forbrugerombudsmanden og manglende præcedens.
Derfor har CEO'en et par bud på, hvordan virksomheder ellers kan kommunikere om bæredygtige tiltag, produkter og implementeringer.
“De andre formater kan for eksempel være explainers, at give taletid til eksperter, engagere folk i at blive ambassadører for din sag og et gennemarbejdet public affairs-spor, hvor du som virksomhed kan forsøge at få politisk indflydelse,” siger han til Markedsføring.
- HCL