08.04.2021  |  Klima, miljø og energi

Dansk software bidrager til stor gevinst for samfund og miljø ved at øge kapacitet og effektivitet i vandbehandlingen.

Indhold fra partner Hvad er dette?

Krügers online styringsværktøj AQUAVISTA™ bliver nu en del af vores moderkoncern Veolias digitale satsning “Hubgrade™”. Det er et kæmpe skulderklap til dansk udviklet teknologi, som har demonstreret en stor samfunds- og miljømæssig gevinst ved at øge kapacitet og effektivitet i vandbehandlingen, ligesom teknologien er med til at reducere forbruget af ressourcer.

Igennem mere end 25 år har vi arbejdet for at udvikle realtidsoptimeringer og sikre en mere effektiv og optimeret drift af renseanlæg. Kapaciteten er øget både hydraulisk og biologisk, og forskellige scenarier er med tiden indarbejdet for at tage højde for de forskellige risici og prioriteter, der skal afvejes i driften. Det er en rejse, vi har været på sammen med mange danske forsyninger, og nu vinder det genklang på den helt store skala.

Verdens største miljøkoncern Veolia satser målrettet på digitale løsninger og har valgt at integrere vores AQUAVISTA™ teknologi som et centralt element i deres digitale tilbud kaldet Hubgrade. Derfor skifter AQUAVISTA™ navn. Hubgrade tilbyder forsyningsselskaber en komplet palette af digitale løsninger inden for vand, ressourcer og energi. Det giver et samlet, overskueligt digitalt tilbud, hvilket både er til gavn for klimaet, kunder og samfundet.

Dansk software i verdensklasse
Vi er utroligt stolte af, at vores danskudviklede software nu bliver en del af et globalt digitalt set-up. Det er vores processer, teknologier og patenter, der er det bærende i Hubgrade, som AQUAVISTA™ nu vil hedde i fremtiden. Det er en stor international anerkendelse, at Veolia har valgt vores løsning som deres foretrukne valg, når det kommer til realtidsoptimering af spildevandsbehandling. Dette er i høj grad muligt i kraft af de mange års samarbejder, som vi i Danmark har haft med fremsynede kunder omkring digitalisering og optimering af ressourcer.

Navneskift sker automatisk
Kunder som allerede har AQUAVISTA™ implementeret, skal ikke foretage sig noget. Navneskiftet slår automatisk igennem i form af nyt logo og farver i slutningen af marts. Selvom AQUAVISTA™ bliver en del af en international satsning, vil kunder i Danmark fortsat have en lokal kontaktperson i Danmark.

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere