18.04.2016  |  Klima, miljø og energi

Disney har fået et Mickey Mouse-formet solcelleanlæg

Et stort solcelleanlæg formet som et Mickey Mouse-hoved skal fremover forsyne Disney World med vedvarende energi.

Solceller er blevet udbredte blandt både virksomheder og private, men det er alligevel de færreste, der kan bryste sig af at have en solcelleinstallation, der udgør et kreativt motiv. Men det kan man hos Disney, der har valgt at forme sin kæmpe solcelleinstallation som et Mickey Mouse-hoved, skriver Edie.net. 

Læs også: Solceller på hver fjerde danske tag i 2040

Solcelleinstallationen, der med sine 48.000 solpaneler kan producere samme mængde strøm som solpaneler monteret på 1.000 boliger, skal forsyne Walt Disney World Resort i Orlando, Florida med vedvarende energi.

”Vi bekymrer os om miljøet og tager løbende skridt af varierende størrelse for at gavne miljøet og beskytte planeten. Denne nye sol-facilitet vil hjælpe os i vores bestræbelser på at bevare naturens ressourcer”, siger miljøintegrationsdirektør Angie Renner fra Walt Disney World Resort.

Ifølge Disneys seneste corporate citizenship-rapport er bæredygtighed en central del af virksomhedens mission om at drive sin forretning på etisk vis. Virksomheden har da også reducereret sine miljømæssige fodaftryk ved hjælp af forskellige tiltag. Blandt andet kører Disney Worlds tog på biodiesel lavet af genbrugt madolie fra feriestedets restauranter og hoteller.

Læs også: Frankrig vil køre på solceller

I 2015 reducerede Disney sin netto-udledning med 34 procent i forhold til 2012, mens målet hedder 50 procent i 2020.

Solcelleanlægget er designet af Duke Energy. 

-SSM

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere