13.05.2014  |  Kommunikation

Få dine CSR-budskaber med i kampagnen Verdens Bedste Nyheder

For femte år i træk løber den landsdækkende kampagne Verdens Bedste Nyheder af stablen, og som virksomhedspartner i kampagnen får man igen i år en oplagt mulighed for at kommunikere sin virksomheds CSR historier.

For femte år i træk afvikles kampagnen Verdens Bedste Nyheder, der er et unikt samarbejde mellem FN, Danida og de danske udviklingsorganisationer om at formidle fremskridt og gode resultater fra udviklingslandene. Kampagnen giver også virksomheder mulighed for at kommunikere deres CSR historier eller blot kampagnens budskaber om fremgangen inden for eksempelvis uddannelse eller fattigdomsbekæmpelse.

Læs også: Verdens Bedste Nyheder-kampagne på trapperne

Målet er i år at runde 100 virksomhedspartnere. Blandt de virksomheder, der allerede har tilmeldt sig er Rynkeby Foods, der sammen med Tetrapak, donorer en juicebrik, som uddeles på den årlige kampagnedag i september. Novo Nordisk, DI og PwC  er nogle af de andre virksomhedspartnere, der også er med til at bringe kampagnens budskaber.

Fem gode grunde til at deltage i kampagnen

  • Man støtter tydeligt og troværdigt en sag, som de fleste danskere har sympati for.
  • Man bliver aktive partnere med FN, DANIDA og kendte, danske NGO’er i én fælles kampagne.
  • Man kan kommunikere CSR-indsatser eller etiske holdninger til medarbejdere og kunder
  • Deltagelsen giver mulighed for at bruge partnerskabet og kampagnens logo til forskellige typer af egne kampagneaktiviteter.
  • Kampagnedeltagelsen kan skrives ind i den årlige Global Compact rapportering.

Uddannelse er vejen ud af fattigdom
Årets hovedbudskab er uddannelse. Cirka 90 procent af børnene i udviklingslandene kommer i skole. Men dette tal ligger milevidt fra danskernes kendskab til, hvordan det står til på området.

De fleste danskere (59 procent) forventer, at det højst er 30 procent af børnene i udviklingslandene, der kommer i skole. Kun 1 procent af danskerne mener, at det er 9 ud af 10 børn, der går i skole i udviklingslande, viser Danidas seneste Epinion undersøgelse fra 2013.

Læs også: Fredag får danskerne verdens bedste nyheder

Kampagnen fortsætter frem til 2015, og i år afvikles den fra 18. august til 30. september. Det er gratis for virksomheder at være med.

Sidste år deltog 95 virksomheder i den landsdækkende kampagne, der oplyser danskerne om de positive fremskridt mod FN’s-2015 Mål.

Se mere på: www.verdensbedstenyheder.dk

Mere fra Jeanette

Jeanette Dollerup Nørgaard

  • Horisont Gruppen a/s
Se profil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere