Flere virksomheder integrerer verdensmål i forretningsstrategien
Den årlige Responsible Business Trends-rapport viser, at der fortsat sker en øget integration af verdensmålene hos Ethical Corporations medlemmer.
FN’s verdensmål bliver i stigende grad inddraget i virksomheders strategier.
Læs også: Digital bæredygtighed kræver integritet
Ethical Corporations Responsible Business Trends rapport 2019 viser således en stigning på to procent sammenlignet med sidste år og 11 procent i forhold til 2017 af Ethical Corporations medlemmer, der angiver, at de integrerer verdensmålene i deres forretningsstrategi.
“Hvis vi sammenligner med de seneste to rapporter, ser vi et stigende antal af respondenter, der giver udtryk for, at de integrerer verdensmålene i deres forretningsstrategier. Den tendens fortsætter i årets rapport, hvor 71 procent har svaret, at Verdensmålene bliver indarbejdet i kerneforretningen”, skriver Liam Dowd fra Ethical Corporation på virksomhedens hjemmeside.
Asiatiske virksomheder foran
Ethical Corporation har i rapporten også undersøgt, hvilken verdensdel der er kommet længst med at integrere verdensmålene. Her ligger Asien i front med 80 procent (76 procent i 2018 og 66 procent i 2017), efterfulgt af Europa med 74 procent (74 procent i 2018 og 59 procent i 2017) og Nordamerika med 64 procent (61 procent i 2018 og 56 procent i 2017).
Virksomhederne er i undersøgelsen ligeledes blev spurgt om, hvad der har været deres største udfordringer ved at arbejde med verdensmålene. Her er områder som at søge investering, at uddanne samarbejdspartnere samt politik og regulering blandt de mest udbredte svar.
Læs også: SDG-rapportering: Vær ærlig, tag alt med og få indstillingen på plads
Hele rapporten for 2019 kan downloades fra Ethical Corporations hjemmeside.
- JMA