ØRESUNDSLINJEN
Før hed vi ForSea. Nu hedder vi ØRESUNDSLINJEN
Fremover skal du med ØRESUNDSLINJEN, når du vil krydse sundet mellem Helsingør og Helsingborg. Navneskiftet sker i kølvandet på, at ForSea i 2023 blev købt af Danmarks største færgeselskab Molslinjen og dermed blev en del af Nordic Ferry Infrastructure, NFI. ØRESUNDSLINJEN vil fortsat gå foran i den grønne omstilling af dansk og svensk færgefart, og sammen med Molslinjen styrke passageroplevelsen og samarbejdet mellem ruterne. Velkommen ombord på ØRESUNDSLINJEN!
ØRESUNDSLINJEN er fortsat den korteste og hurtigste måde at krydse Øresund på. Vi sejler de fire km mellem Helsingør og Helsingborg døgnet rundt. I dagtimerne sejler vi hvert kvarter for lastbiler og hvert 20. minut for passagerer og andre biler. Det bliver årligt til mere end seks millioner passagerer, over en million personbiler, ca. 7.300 busser og 450.000 lastbiler. Vi er således en vigtig del af den nordiske infrastruktur og med til at forbinde Danmark og Sverige med resten af Europa. ØRESUNDSLINJEN driver fem færger på ruten, hvoraf de to største færger er elektriske, og en tredje er planlagt til eldrift i 2025. Målet er at have en emissionsfri flåde på ØRESUNDSLINJEN inden 2030.
Seneste nyt
30.05.2024ØRESUNDSLINJEN
Sponseret
Tredje færge hos Øresundslinjen gøres klar til at sejle på grøn strøm
Efter elektrificeringen af færgerne, Tycho Brahe og Aurora, så gør Øresundslinjen nu klar til at konvertere den tredje færge, M/F Hamlet, til drift på batterier ladet med strøm fra vind- og solenergi.
15.12.2023ØRESUNDSLINJEN
Sponseret
Grøn færgestrøm kan spare en time på 20 minutter
For første gang i verden får elbilsejere nu mulighed for lynhurtigt at tanke helt grøn strøm til deres bil på en batterifærge. På turen over Øresund mellem Helsingør og Helsingborg er det nu muligt for 260.000 elbilsejere årligt at koble sin elbil til en hidtil uset kraftfuld lynlader. Ved at bruge 20 minutter spares en hel time.
21.10.2022ØRESUNDSLINJEN
Sponseret
Nu er Tycho Brahe opgraderet med verdens største batteripakke. ForSea reducerer CO2 udslippet med mindst 70% i efteråret.
ForSea fortsætter med at sætte nye standarder for miljøet og for bæredygtige rejser. I 2018 blev Tycho Brahe og Aurora ved den første konvertering til batteridrift til verdens største batteridrevne Ro-Pax færger. Et helt unikt verdensprojekt, som har været præget af både med- og modgang, præcis som et pionerprojekt oftest vil være. I dag kan ForSea præsentere verdens største batteripakke på en højfrekvent færgelinje. Og Aurora har sejlet på el i 93% af året, som er gået, hvilket har bidraget til store miljøgevinster for såvel luft som hav i regionen. I årets løb har Tycho Brahe været igennem en større opgraderingsproces, hvor samtlige batterier er udskiftede. De kan nu lagre mere energi og levetiden er fordoblet fra 5 til 10 år.
26.05.2022ØRESUNDSLINJEN
Sponseret
ForSea offentliggør bæredygtighedsrapport for 2021
ForSea kan lægge endnu et år bag sig, hvor navigering mellem to landes restriktioner og efterfølgende justeringer er gennemført med succes. Et arbejde, der er muliggjort ved at personalet har givet alt, tilpasset forretningen til nye forhold og skabt en tryg, sikker og bæredygtig rejse for vores rejsende.
Artikler virksomheden er nævnt i
21.10.2022ØRESUNDSLINJEN
Sponseret
Nu er Tycho Brahe opgraderet med verdens største batteripakke. ForSea reducerer CO2 udslippet med mindst 70% i efteråret.
ForSea fortsætter med at sætte nye standarder for miljøet og for bæredygtige rejser. I 2018 blev Tycho Brahe og Aurora ved den første konvertering til batteridrift til verdens største batteridrevne Ro-Pax færger. Et helt unikt verdensprojekt, som har været præget af både med- og modgang, præcis som et pionerprojekt oftest vil være. I dag kan ForSea præsentere verdens største batteripakke på en højfrekvent færgelinje. Og Aurora har sejlet på el i 93% af året, som er gået, hvilket har bidraget til store miljøgevinster for såvel luft som hav i regionen. I årets løb har Tycho Brahe været igennem en større opgraderingsproces, hvor samtlige batterier er udskiftede. De kan nu lagre mere energi og levetiden er fordoblet fra 5 til 10 år.
Udgiver
Copyright 2023