Giv en ged, Den perfekte firmagave
Den perfekte kunde- eller firmagave: Virksomheden Delfi har med stor succes skiftet rødvinen og chokoladeæsken ud med gaver fra Folkekirkens Nødhjælps Giv en ged-gavekatalog.
For fem år siden valgte Delfi Technologies, at virksomhedens kunder ikke længere skulle modtage den traditionelle julegave i form af en flaske rødvin eller en æske chokolade. CMO i Delfi Technologies, Caroline Hagen, fortæller:
”Der var simpelthen gået for meget bytte-bytte-købmand i det. Og det er da også dejligt at modtage en flaske rødvin eller en æske chokolade. Men vi var overbeviste om, at hvis vi prioriterede den pose penge, som vi brugte på kundegaver, til at hjælpe andre, så ville det skabe en endnu større glæde hos vores kunder,” siger Caroline Hagen. Og det fik hun ret i.
Se også: Plant et træ og få en Julie Nord-plakat
Bevægelse mod miljø og social ansvarlighed
"Det er tydeligt at se, at der er en tendens i tiden til, at flere og flere fokuserer på miljø og social ansvarlighed. Og derfor har vi også kun fået positive tilbagemeldinger. Kunderne er rigtig glade for, at vi på vegne af dem kan hjælpe andre,” siger hun.
It-virksomheden, der til dagligt arbejder i store dele af Europa samt i Vietnam, har blandt andet valgt at give gaver i form af geder og skolebænke gennem Folkekirkens Nødhjælps gavekatalog Giv en ged.
Sjovt, men håndgribeligt koncept
”Giv en ged er et sjovt koncept, som er meget håndgribeligt. Vi har endda prøvet at gøre gaven endnu mere håndgribelig ved også at lægge en gedebamse sammen med gavekortet. På den måde er der også en fysisk gave, som kunden kan give videre til sit barn eller barnebarn,” siger Caroline Hagen.
”Julen er et oplagt tidspunkt at hjælpe andre, og der skal så lidt til at gøre en forskel,” afslutter hun.