Green Network begår kæmpe fejl

Partnervirksomheder tjener tykt på Green Networks fejlbedømmelse af markedet.

Green Network har begået en fejl. Det fortæller i hvert fald flere af vores kollegaer i branchen os. Selv vores dygtige partnervirksomheder er blevet lettere forpustede over vores fremmarch, selvom flere har tjent store penge på fejlen.

I 2014 skabte Green Network det unikke e4 forløb. Formålet var, at vores partnervirksomheder kunne spare penge og hente flere ordre hjem til dem selv og Danmark. Det var nemlig vores erfaring, at mange virksomheder ikke havde overblik over deres CSR indsats, og de havde vanskeligt ved at kommunikere det til deres kunder og medarbejdere. Medarbejderne, som havde fået CSR kasketten på, brugte måske op til 15 pct. af deres tid på CSR arbejdet, uden at have den store erfaring eller viden på området. De havde vanskeligt ved at fortælle, hvad værdien var af deres arbejde. Det ville vi hjælpe dem med ved at give dem kompetencer og konkrete værktøjer ved hånden, så virksomheden kom i ledelsesmæssig kontrol med CSR området.

Tyve virksomheder har indtil videre brugt e4 frameworket. Heraf har 12 deltaget i træningsprogrammet og blevet e4 certificeret. Alle virksomheder roser e4 frameworket, og mange har allerede hentet millioner af kroner hjem i øgede indtægter og besparelser. Andre er kommet i ledelsesmæssig kontrol med deres CSR arbejde og vil høste gevinsten i de kommende år. Med andre ord lykkedes operationen ud over al forventning. Til trods for succesen må e4 dog betegnes som en slem fejlbedømmelse af markedet, da tyve virksomheder er en forsvindende lille del af de mange virksomheder, der har behovet.

Undskyld, vi vil jo bare hjælpe..
Det er før sket i industrihistorien, at virksomheder har sendt et for godt produkt på markedet til en alt for beskeden pris alt for tidligt. Den fejl har vi nu også begået.
Vi må erkende, at virksomheder og ledere i danske virksomheder i øjeblikket helst selv vil gøre sig klogere på CSR og prøve sig frem efter en trial-and-error læringsstrategi, snarere end at få serveret løsningen på et sølvfad. Vi vil dog gerne rose den store entusiasme og gåpåmod, der bliver udvist blandt disse ildsjæle, men vi havde nu håbet, at endnu flere ville spare sig selv for skuffelser og en stejl læringskurve, som en sådan strategi ofte indebærer. Og ikke mindst sparret deres virksomheder for spildt tid og kræfter og i sidste ende tabt konkurrenceevne. Men sådan er det altså ikke. Undskyld, vi presser på, men vi prøver bare at hjælpe!  

Er du en af de ildsjæle, der gerne vil gøre det hele selv? Hvis du er, så giv os endelig et kald. Vi vil så gerne høre hvorfor.

Green Network
Direkte: 70 25 40 70
Mail: greennetwork@greennetwork.dk

Vi mener det seriøst..

Ansvarlighed banede vejen for kæmpeordre

Dechra har papir på sit samfundsansvar

Nyt hold virksomheder certificeret i CSR

CSR betaler sig_Politiken 2015

SMV’er deler ud af CSR erfaring

 www.greennetwork.dk   

Mød os her d. 25. maj i Aarhus, hvor vi fortæller om CSR strategi og rapportering i praksis ift. de skærpede § 99 a-krav.

27.01.2021Green Network

Sponseret

Nyt landsdækkende partnerskab skal formidle viden om bæredygtig udvikling med fokus på bundlinjen

22.10.2020Green Network

Sponseret

Nye rapporteringskrav – hvad ønsker virksomhederne?

05.10.2020Green Network

Sponseret

Interview: En grønnere vognpark – Kaj Madsen Fjelstrup A/S

05.03.2020Green Network

Sponseret

Green Network lancerer værktøj til FNs Verdensmål rettet mod SMV’er

20.02.2019Green Network

Sponseret

Erfaringer efter 25 års arbejde med bæredygtighed

30.11.2018Green Network

Sponseret

Interview m/ Lærke Skaksen, CSR Responsible ved Lidl Danmark: Det fik jeg ud af CSR Træning med Green Network