15.01.2021 | Klima, miljø og energi
GROHE vinder eftertragtet europæisk bæredygtighedspris
Indhold fra partner Hvad er dette?
Den 4. december blev GROHE kåret som vinder af en af Europas vigtigste bæredygtighedspriser, German Sustainability Award 2021 i kategorien ”Ressources”. Samtidig er GROHE blevet udvalgt til en af verdens 50 pioner virksomheder i det globale bæredygtigheds- og klimabeskyttelsesinitiativ "50 Sustainability & Climate Leaders", der er baseret på FN's 17 bæredygtige udviklingsmål.
Siden 2008 er en af Europas mest prestigefylde bæredygtighedspriser, German Sustainabillity Award, blevet uddelt med støtte fra bl.a. den tyske regering og en række NGO’er som UNESCO og UNICEF. Prisen gives til byer, virksomheder og enkeltpersoner, der har bidraget positivt til det bæredygtige samfund, ogved årets prisuddeling den 4. december løb GROHE med en af de attraktive priser. Det var i kategorien ”Ressources”som en anerkendelse af virksomhedens målrettede arbejde med at reducere ressourceforbruget i hele værdikæden og for at tilbyde forbrugerne et bæredygtigt og vandbesparende produktsortiment.
Den fornemme bæredygtighedspris er endnu en milepæl i GROHEs bæredygtige agenda, som bl.a. har betydet CO2 neutral produktion og erstatning af plastemballage med mere bæredygtige alternativer. For at nå disse ambitiøse mål har GROHE bl.a. reduceret sine drivhusgasemissioner med godt 40 procent siden 2014 og samtidig øget energieffektiviteten med 24 procent. Resultaterne er bl.a. opnået ved konvertering til grøn elektricitet og investeringer i solteknologi, kombinerede varme- og kraftværker samt innovative ressourcebesparende produktionsprocesser. Arbejdet med at reducere plastforbruget har resulteret i besparelser på over 21 millioner stk. emballagematerialer fremstillet af plast.Og i 2021 forventes besparelserne at nå 31 millioner.
GROHE som global pionervirksomhed
Disse resultater er også baggrunden for, at GROHE er blevet udvalgt til en af verdens 50 pionervirksomheder i det globale bæredygtigheds- og klimabeskyttelsesinitiativ "50 Sustainability & Climate Leaders". GROHE og de 49 andre globale virksomheder bliver profileret i en række dokumentarfilm, der viser, hvordan erhvervslivet kan tage ansvar for klimaet.Som pionerer i deres respektive brancher demonstrerede de enkelte virksomheder, hvordan de aktivt engagerer sig i en bæredygtig fremtid, der er baseret på FN's 17 bæredygtige udviklingsmål, og inspirerer andre til at følge deres eksempel.
GROHE viser bl.a. i sin film, at bæredygtighed er en kontinuerlig rejse for virksomheden og præsenterer de innovative tilgange, der har gjort bæredygtighed til kernen i virksomhedens forretningsaktiviteter, herunder hvad arbejdet med bæredygtighed har betydet for den økonomiske udvikling.
Klima, miljø og energi
LIXIL indvier stor solcellepark i Portugal
Som et led i arbejdet mod CO2-neutral produktion har GROHEs moderselskab LIXIL indviet et 1.500 kilowatt stort solcelleindlæg ved fabrikken Albergaria i Portugal, der producerer en række af GROHEs produkter.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

GROHE har nået målet om CO2 neutral produktion
Med CO2 neutral produktion har GROHE nået et markant mål i virksomhedens bæredygtighedsstrategi. Næste mål er at gøre alle GROHEs salgskontorer i 150 lande klimaneutrale inden udgangen af 2021. Her spiller GROHEs danske salgskontor en hovedrolle.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Prisnomineret vandsystem reducerer plastforbruget hos danske virksomheder
Flere danske virksomheder har installeret det innovative vandsystem GROHE Blue som led i arbejdet med at reducere plastaffald og CO2-emissioner. Vandsystemet er netop også blevet valgt som en af finalisterne i kampen om den tyske Sustainabillity Award Design 2021 på grund af systemets bæredygtige design og funktioner.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Seks ud af ti danskere vil reducere deres vandforbrug – men mange ved ikke hvordan
Danskerne har det laveste vandforbrug i Norden med kun 44.000 liter pr. person om året. Trods det vil mange danskere gerne reducere deres forbrug. Hele 60 procent af befolkningen ønsker at skære ned på vandforbruget. Mange mangler dog viden om, hvordan man skærer ned. Derfor giver GROHE fem nemme tips til, hvordan du kan reducere unødigt vandspild i hverdagen.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Håndvask og bæredygtigt vandforbrug går hånd i hånd i ny børnebog fra GROHE
Løven Ali er hovedpersonen i en ny illustreret børnebog skrevet af sanitetsleverandøren GROHE. Bogen skal lære børn, hvor vigtigt det er at vaske deres hænder og vigtigheden af at spare på vandet. Bogen sendes til børnehaver i hele Danmark.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Fire produkter til det bæredygtige hjem
GROHE præsenterer her fire produkter til dit hjem, der kan hjælpe til en mere bæredygtig hverdag. Med disse produkter kan du blandt andet mindske dit forbrug af vand og undgå unødvendig plastik uden at gå på kompromis med levestandard eller komfort.
Indhold fra partner