Konference giver overblik over bureauers arbejde med bæredygtighed
Kravet om bæredygtighed er allestedsværende. Ved en halvdagskonference var en række bureauer samlet for at tale om, hvordan de håndterer og tilgår området.
Ved konferencen ’Bureauer & Bæredygtighed’ af Creative Clubs giv syv bureauer på scenen for at fortælle om, hvordan de tager bæredygtigt ansvar.
Det skriver Bureaubiz, der var til stede ved konferencen.
Her blev det gjort klart, at man som bureau skal forholde sig aktivt til emnet – både når det gælder den interne forretning og eksterne kommunikation.
Læs også: Diversitet er forretningskritisk for marketing- og bureauverdenen i 2022, mener eksperter
Det er et noget anderledes billede, hvis man sammenligner med sidste år, hvor bureauer ikke var lige så tilbøjelige til at skilte med deres interne bæredygtighedsinitiativer.
Til konferencen var blandt andet Greenpeaces kampagneleder, Kristine Clement, der kunne fortælle, hvordan de ikke pakker tingene pænt ind, når miljøorganisationen stiller virksomheder til ansvar.
”Vi fører kampagner mod flere virksomheder, og det nye ligger i kædeansvaret. Vi klager over alle led – ikke kun virksomheden, der forsømmer at kommunikere ærligt og retvisende om bæredygtighed, men også advokater, der har rådgivet, bureauer, der designet og eksekveret, og medier, der har bragt budskaberne”, sagde hun under konferencen og understregede samtidig, at markedsføringsbranchen har et centralt ansvar i den grønne omstilling i forhold til at få forbrugere til at drømme og handle.
Læs også: Første grafiske bureau certificeret efter FN’s verdensmål
Kigge Hvid, CEO hos JA Studio, fortalte også til konferencen, at FN’s 17 Verdensmål er meget mere end det.
Til de mål ligger der nemlig 169 understøttende mål, som kan være til stor inspiration for handling, hvor hele skalaen bruges.
- HCL