17.06.2022 | Klima, miljø og energi
Konference giver overblik over bureauers arbejde med bæredygtighed
Kravet om bæredygtighed er allestedsværende. Ved en halvdagskonference var en række bureauer samlet for at tale om, hvordan de håndterer og tilgår området.
Til konferencen blev det blandt andet fortalt, hvordan FN' 17 verdensmål indeholder 169 understøttende mål, bureauer kan indføre i forretningen. Arkivfoto.
Ved konferencen ’Bureauer & Bæredygtighed’ af Creative Clubs giv syv bureauer på scenen for at fortælle om, hvordan de tager bæredygtigt ansvar.
Det skriver Bureaubiz, der var til stede ved konferencen.
Her blev det gjort klart, at man som bureau skal forholde sig aktivt til emnet – både når det gælder den interne forretning og eksterne kommunikation.
Læs også: Diversitet er forretningskritisk for marketing- og bureauverdenen i 2022, mener eksperter
Det er et noget anderledes billede, hvis man sammenligner med sidste år, hvor bureauer ikke var lige så tilbøjelige til at skilte med deres interne bæredygtighedsinitiativer.
Til konferencen var blandt andet Greenpeaces kampagneleder, Kristine Clement, der kunne fortælle, hvordan de ikke pakker tingene pænt ind, når miljøorganisationen stiller virksomheder til ansvar.
”Vi fører kampagner mod flere virksomheder, og det nye ligger i kædeansvaret. Vi klager over alle led – ikke kun virksomheden, der forsømmer at kommunikere ærligt og retvisende om bæredygtighed, men også advokater, der har rådgivet, bureauer, der designet og eksekveret, og medier, der har bragt budskaberne”, sagde hun under konferencen og understregede samtidig, at markedsføringsbranchen har et centralt ansvar i den grønne omstilling i forhold til at få forbrugere til at drømme og handle.
Læs også: Første grafiske bureau certificeret efter FN’s verdensmål
Kigge Hvid, CEO hos JA Studio, fortalte også til konferencen, at FN’s 17 Verdensmål er meget mere end det.
Til de mål ligger der nemlig 169 understøttende mål, som kan være til stor inspiration for handling, hvor hele skalaen bruges.
- HCL
Endnu ingen kommentarer - du kan starte debatten nedenfor.
Deltag i debatten
Du skal være registreret bruger og logget ind, for at kunne oprette kommentarer.
Medarbejder

Danmark har fået sine første markedsføringsøkonomer med speciale i bæredygtighed
26 nyuddannede markedsføringsøkonomer med speciale i bæredygtighed er som de første af sin slags klar til at løfte opgaver indenfor bæredygtighed og cirkulær økonomi.
Klima, miljø og energi

Ganske få danske virksomheder har strategi for biodiversitet
Ny rapport fra WWF Verdensnaturfonden og Bain & Company viser, at 70 procent af de største danske virksomheder ser biodiversitetstab som en trussel mod deres forretning, men kun 10 procent af dem har en konkret plan for, hvordan de vil handle på det.
Klima, miljø og energi

Nu skal millionerne rulle mod grøn omstilling
En nyligt indgået politisk aftale gør det nemmere for virksomheder at få hjælp til grøn omstilling.
Klima, miljø og energi

Science Based Targets-initiative godkender Danfoss’ klimamål
Danfoss har nu fået godkendt sine videnskabsbaserede klimamål af organisationen Science Based Targets initiative (SBTi)
Klima, miljø og energi

Ørsted og DSV tester dronelevering på åbent hav
Test i Kattegat skal undersøge om fragtdroner fungerer over længere afstande og kan bidrage til at opnå CO2-neutralitet.
Klima, miljø og energi

Klimarådet: CO2-udledningen i 2025 vil være højere end forventet
Energistyrelsens klimastatus og -fremskrivning opfylder sin funktion som centralt planlægningsværktøj for dansk klimapolitik. Der er dog stadig ubesvarede spørgsmål og plads til forbedringer – blandt andet omkring affalds- og landbrugssektorerne. Det vurderer Klimarådet i et nyt notat.