01.12.2020 | Klima, miljø og energi
Kunderne er historisk tilfredse med SEF, der nu mener at have Danmarks højeste kundetilfredshed
Indhold fra partner Hvad er dette?
Det sydfynske energiselskab SEF Energi oplever igen i år en stigning i tilfredsheden blandt selskabets kunder. Hvert år foretager SEF Energi en undersøgelse blandt kunder, med det formål at kende graden af tilfredshed. Årets undersøgelse er lige afsluttet
Det sydfynske energiselskab SEF Energi oplever igen i år en stigning i tilfredsheden blandt selskabets kunder. Hvert år foretager SEF Energi en undersøgelse blandt kunder, med det formål at kende graden af tilfredshed. Årets undersøgelse er netop afsluttet. Hvor tendensen blandt alle landets elkunder er, at tilfredsheden dykker – stiger den fortsat hos SEF Energi.
Den nye undersøgelse viser med al tydelighed, at tilfredsheden er stor og historisk høj blandt netop SEF Energi´s kunder. Så modsat branchen generelt er kunder hos SEF Energi altså mere og mere tilfredse med deres energiselskab, forklarer Claus Holm Andersen, der er Kunde- og markedschef hos SEF Energi. Undersøgelsen spørger bl.a. kunderne om, hvorledes de oplever vores kundecenter, vores produkter, hjemmesiden og det generelle omdømme. For at kunne fastholde den høje service, er det vigtigt, at vi fortløbende hører fra vores trofaste kunder. Baseret på et højt svartal, giver kunderne SEF Energi en score på 84 ud af 100, hvor scoren sidste år lå på 81. SEF opnår i 2020 målingen en kundescore på 82 i relation til den anerkendte EPSI-rating, som er en standardiseret måde at beregne kundetilfredsheden på i givne brancher. Begge resultater kategoriseres som en ”toppræstation”. Årets resultat viser igen, at ikke blot stiger tilfredsheden blandt SEF Energi´s kunder men også, at SEF ligger helt i top og foran konkurrenterne – på nationalt plan, fortsætter Claus Holm Andersen.
”SEF Energi er en virksomhed, som formår at omsætte feedback fra kunder til konkrete handlinger – derfor bliver de hele tiden dygtigere og bedre til at leve op til kundernes forventninger” siger Henrik Johan Nielsen, direktør i analysefirmaet FactFactory, der har stået for undersøgelsen for SEF.
På et spørgsmål om årsagen til den meget store tilfredshed svarer Allan Pendegast, der er afdelingsleder i Salg & kundecenter, at vi er meget bevidste om, at give vores kunder en god, personlig og faglig betjening. Det ligger os meget på sinde, at man ikke skal vente på betjening og at man mødes af både faglighed og kompetence. Vi ved nemlig, at forbrugerne gerne vil have kort responstid og faglighed! Vi lægger også mange ressourcer i have en god og brugbar hjemmeside. Specielt glad er Allan Pendegast for undersøgelsens resultat om den meget høje loyalitet og det store ønske om fortsat at være kunde hos SEF Energi.
En anden forklaring på den meget fine vurdering i kundetilfredshedsundersøgelsen kan meget vel ligge, i at SEF Energi har tydelige holdninger og værdier til den verden, vi alle er en del af. Claus Holm Andersen udtrykker på således: ”det er en bærende værdi for energiselskabet SEF Energi, at vise vejen for rationel anvendelse af ressourcer”. Dette kommer bl.a. til udtryk gennem et ønske om at påskønne udviklingen mod flere elbiler. Vores erhvervsdrivende fond, Sydfyns Elforsyning har doneret 4 hurtige ladestandere som er opstillet centralt i Svendborg. Hertil kommer gratis strøm til elbilister det første år. Den nødvendige udfasning af fossile biler kræver nemlig gode ladefaciliteter.
Et andet aspekt, som kan tilskrives den positive udvikling i kundernes tilbagemeldinger er SEF Energi´s undervisningsmateriale om naturvidenskab med særligt fokus på (bæredygtig)energi, som frit kan benyttes på byens skoler. Det seneste år har SEF endvidere arbejdet på, sammen med DGI, Efterskoleforeningen og Svendborg kommune at udvikle et klimatopmøde samt debat- og undervisningsmaterialer for unge, som skal benytter op til og under Landsstævnet i Svendborg i 2022.
Endelig pointerer Claus Holm Andersen, at engagementet for Sydfyns fritids- og kulturliv løbende bliver positivt bemærket. Under sommerens coronaudfordringer var vores almennyttige fond med til at Genstarte Svendborg - med stor succes.
For flere informationer: kontakt Kunde- og markedschef, Claus Holm Andersen 2164 7426.
Klima, miljø og energi

SEF Energi kåret til branchens mest bæredygtige energiselskab
De danske energikunder har kåret SEF Energi til at være branchens mest bæredygtige energiselskab. Det uafhængige analyseinstitut EPSI Rating Danmark udfører hvert år et branchestudie for den danske energibranche, hvor de undersøger kundetilfredsheden hos de danske privatkunder i branchen.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Grønne lån til SEF-koncernen i Svendborg
SEF koncernen, der holder til i Svendborg, er som landets første energiselskab nu godkendt til at optage finansiering på basis af grønne obligationer.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

SEF kommer ud af 2022 med millionunderskud
Danmark og Europa står midt i en energikrise, der gør el- og gasmarkederne meget uforudsigelige. Det er også gået hårdt ud over SEF A/S, der har tabt 60 millioner kroner på fastprisaftaler og 191 millioner kroner på vindmøller i Tyskland.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Skoleelever fra 2. klasse på Ørkildskolen er begyndt et spændende forløb hos SEF
Energiselskabet SEF arbejder ihærdigt med den grønne omstilling og for at medvirke til mere bæredygtighed i samfundet. Det gælder, når det har med energi at gøre – men det gælder i høj grad også, når det har at gøre med at hjælpe den næste generation.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Omstilling til elbiler: SEF hjælper virksomheder med skræddersyet totalløsning
SEF Energi har netop indgået sydfynsk aftale med Svendborg-virksomheden C.C. Jensen. Over de næste par år vil C.C. Jensens 35 firmabiler blive skiftet ud med elbiler, og der bliver installeret ladestandere i medarbejdernes hjem og ved C.C. Jensen.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Energi og bæredygtighed på skoleskemaet!
Verden er Vores: et helt nyt undervisningsmateriale om den klode vi bor på – er nu klar til brug. Og så er det gratis!
Indhold fra partner