30.11.2021 | Klima, miljø og energi
Kunderne er vores vigtigste samarbejdspartnere for forandringer
Indhold fra partner Hvad er dette?
Vi vil være mere bæredygtige. For klimaets skyld. For vores kunders skyld. Skal genanvendelse af tekstiler blive en succes, give værdi, så kræver det, at vi gør det sammen.
Partnerskab er hos DFD upcy ikke bare ord, men et aktivt valg på vores rejse mod 100% genanvendelse af tekstiler inden 2025. Hvis vores bæredygtige ambitioner skal blive en realitet og samtidig skabe værdi for vores kunder, så skal vi gøre det sammen. Vi inviterer kunderne ind til de her partnerskaber, hvor vi sammen tager del i den bæredygtige rejse og udvikler den sammen.
Et eksempel på sådan et partnerskab er samarbejdet med LOCA GRUPPEN. Peter Bjerg Jørgensen, marketingchef i DFD, har sammen med Merete Holst fra LOCA GRUPPEN for nyligt været på besøg hos CSR Agendagen, hvor de har diskuteret vigtigheden i partnerskaber, når det gælder den bæredygtige udvikling.
Cirkulær økonomi er et opgør med en miljøskadelig brug-og-smid-væk-kultur
Skjorten, kokkejakken, forklædet eller et af de mange andre produkter fra DFD upcy har allerede et udtjent tekstil-liv bag sig. Hvis man holder den upcyclede klassiske hvide skjorte op, er det ved første øjekast svært at forestille sig, at den har levet et liv som lagen på et hospital. Man skal kigge nærmere, inden de små detaljer – en syning, en knap ved brystlommen – afslører, at skjorten allerede har levet et langt liv. Det giver hver enkelt skjorte karakter og sin helt egen historie.
Hvis vi kan tage noget og give det tilbage, så er det det vi foretrækker. Det er derfor vigtigt, at vores kunder er med på den bæredygtige rejse. »Vores partnerskaber handler om at ville bæredygtigheden og klimaet. Og se værdien af det. For på den lange bane er det der, at den gode forretning ligger. Det er vi overbeviste om,« siger Peter Bjerg Jørgensen, marketingchef i DFD.
Denne artikel er en del af temaet I fokus: Hvordan integrerer vi bæredygtighed?
Strategi & ledelse

Sådan arbejder DFD på at skabe en bæredygtig værdikæde
Uret tikker for bæredygtig udvikling, og virksomheder bliver i stigende grad mødt med krav om alt lige fra ressourcebesparelser til overholdelse af menneskerettigheder i værdikæderne.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

DFD er nomineret til EY Sustainability Awards
Når dette års vinder af EY Sustainability Awards i kategorien Sustainability Innovation Award skal findes, er DFD med i kapløbet. Det er nemlig med stor glæde, vi kan annoncere, at vi er blandt de 10 nominerede virksomheder.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

80.000 færre plastikposer i løbet af et år – og det er blot en start
I løbet af foråret og sommeren kunne flere af Feriepartner Danmarks sommerhusgæster opleve en lidt anden service end normalt. Den knitrende plastikpose, der indtil for nyligt udgjorde emballagen på deres linnedpakker, er nemlig blevet skiftet ud.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

DFD og fødeafdeling samarbejder om at erstatte engangsløsninger af plast
På graviditets-, fødsels- og barselsområdet på Aalborg Universitetshospital har man store, grønne ambitioner. Faktisk så store, at man forventer en CO2-reduktion på 20% blot et år efter, man søsatte projektet ”Grøn familiestart”. Og går alt efter planen,
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

DFD er blevet verdensmålscertificeret
I DFD vil vi være medskaber af den bæredygtige forandring, verden kalder på. Derfor har verdensmålene længe været grundsten i vores forretningsmodel – grundsten, der med certificeringen nu kommer til at spille en endnu mere væsentlig rolle i hverdagen.
Indhold fra partner
Samfund

CSR-rapport: Her er den – vores årlige CSR-rapport!
I rapporten præsenterer vi vores samfundsansvarlige resultater for 2021, heriblandt hvordan vi arbejdede mod en grønnere fremtid og sikrerede vores medarbejderes jobs i en krisetid.
Indhold fra partner