Kunderne er vores vigtigste samarbejdspartnere for forandringer
Vi vil være mere bæredygtige. For klimaets skyld. For vores kunders skyld. Skal genanvendelse af tekstiler blive en succes, give værdi, så kræver det, at vi gør det sammen.
Partnerskab er hos DFD upcy ikke bare ord, men et aktivt valg på vores rejse mod 100% genanvendelse af tekstiler inden 2025. Hvis vores bæredygtige ambitioner skal blive en realitet og samtidig skabe værdi for vores kunder, så skal vi gøre det sammen. Vi inviterer kunderne ind til de her partnerskaber, hvor vi sammen tager del i den bæredygtige rejse og udvikler den sammen.
Et eksempel på sådan et partnerskab er samarbejdet med LOCA GRUPPEN. Peter Bjerg Jørgensen, marketingchef i DFD, har sammen med Merete Holst fra LOCA GRUPPEN for nyligt været på besøg hos CSR Agendagen, hvor de har diskuteret vigtigheden i partnerskaber, når det gælder den bæredygtige udvikling.
Cirkulær økonomi er et opgør med en miljøskadelig brug-og-smid-væk-kultur
Skjorten, kokkejakken, forklædet eller et af de mange andre produkter fra DFD upcy har allerede et udtjent tekstil-liv bag sig. Hvis man holder den upcyclede klassiske hvide skjorte op, er det ved første øjekast svært at forestille sig, at den har levet et liv som lagen på et hospital. Man skal kigge nærmere, inden de små detaljer – en syning, en knap ved brystlommen – afslører, at skjorten allerede har levet et langt liv. Det giver hver enkelt skjorte karakter og sin helt egen historie.
Hvis vi kan tage noget og give det tilbage, så er det det vi foretrækker. Det er derfor vigtigt, at vores kunder er med på den bæredygtige rejse. »Vores partnerskaber handler om at ville bæredygtigheden og klimaet. Og se værdien af det. For på den lange bane er det der, at den gode forretning ligger. Det er vi overbeviste om,« siger Peter Bjerg Jørgensen, marketingchef i DFD.