Lær af InterfaceFLOR
InterfaceFLOR stiller sin viden om bæredygtig udvikling til rådighed for virksomheder i Europa.Virksomheder, der vil være bæredygtige og på forkant med lovgivningen, kan skyde genvej med Ashridge InterfaceRAISE.
Konsulenttjenesten, der hedder Ashridge InterfaceRAISE, består af den fælles erfaring og know-how, som InterfaceFLOR har gjort sig som pioner inden for bæredygtig udvikling, og den ekspertise inden for forandringsledelse, som Ashridge har opbygget som en af de førende business schools.
InterfaceFLOR er placeret som nummer et på Globescans listning over bæredygtige virksomheder Globescan Survey of Sustainability Experts Worldwide.
Hvis din virksomhed stadig betragter bæredygtighed som en hæmsko og ikke kan se det som en mulighed for på én gang at skabe forretningsmæssig vækst og spare omkostninger, så vil vi opfordre dig til at lade os bevise, at det kan være tilfældet. I løbet af de seneste 13 år har Interface tjent 1,5 mia. kr. ved at spare omkostninger gennem en sund, bæredygtig forretningspraksis. Den viden stiller vi til rådighed for andre virksomheder, som kan tage ved lære af vores processer, samtidig med at det afpasses efter virksomhedens egen forretningskultur, siger Karin Laljani, Senior Vice President i InterfaceFLOR om initiativet, og Anthony Kasozi, Ashridge Consulting, tilføjer:
For at udnytte bæredygtighed strategisk skal man i virksomheden gennemføre markante forandringer på både det organisatoriske og personlige plan. Det er inden for dette område, at Ashridge kan udfordre, understøtte og muliggøre nytænkning især omkring de områder, hvor man ofte tror, at forandring ville være helt umuligt.
Ashridge InterfaceRAISE bliver lanceret på et tidspunkt, hvor mange virksomheder er på aktivt udkig efter vejledning og forbilleder for at få gang i det praktiske bæredygtighedsarbejde. Ashridge InterfaceRAISE henvender sig til de virksomheder, der ser de forretningsmæssige muligheder ved at gennemføre forandringerne frivilligt i stedet for passivt at afvente, hvad lovgiverne finder på.
Denne model har allerede vist sig at være succesrig i USA, hvor InterfaceRAISE-modellen har hjulpet verdens største dagligvarekæde Wal-Mart til at gennemføre fundamentale forandringer i deres arbejdsmåder og samtidig opnå forretningsmæssige fordele som de siger: Doing well by doing good.