26.01.2021 | Klima, miljø og energi
L'Oréal er med som underskriver af EU's nye grønne forbrugsløfte
Indhold fra partner Hvad er dette?
EU Kommissionen har lanceret et nyt initiativ, The Green Consumption Pledge, der opstiller fem nye principper for omstilling til grønt forbrug. De første fem firmaer har allerede skrevet under, heriblandt L'Oréal
Målet med EU Kommissionens nye plan for grøn omstilling 'The Green Consumption Pledge' er at lancere en række pilotprojekter sammen med virksomheder, der allerede har erklæret sig klar til at gøre en indsats for klimaet og miljøet. L'Oréal blev kontaktet som et af de første firmaer. Det er en anerkendelse af virksomhedens mangeårige engagement i bæredygtighed, den nye strategi 'L'Oréal For The future' med ambitiøse 2030-mål og førende praksis inden for gennemsigtighed og bæredygtigt forbrug.
Detaljeret information findes på L'Oréals hjemmeside
Klima, miljø og energi

L’Oréal anerkendes for 7. år i træk som førende i bæredygtighed med 3 gange ’A’ for sin indsats imod klimaforandringer, for sikker vandforsyning og for beskyttelse af skove
L’Oréal er det eneste firma i verden, der får denne anerkendelse for 7. år i træk
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Social ansvarlighed og klimabevidsthed en del af succes’en for verdens største beauty virksomhed
Verdens største kosmetikkoncern har netop offentliggjort sine årsresultater for 2021. Omsætningen har vist en historisk vækst på +16,1% og nåede 32.28 milliarder euro.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

L'Oréal skaber bold female founders for at investere i start-ups skabt af kvindelige iværksættere
L’Oréal, verdens førende beautyvirksomhed, meddeler i dag at firmaet lancerer BOLD FEMALE FOUNDERS, som skal støtte startups med kvinder i spidsen. Initiativet vil blive kørt via L’Oréals venturekapitalfond BOLD: Business Opportunities for L’Oréal Development, og vil fra start af allokere 25 millioner euros til initiativet.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

L'Oréal er igen på CDPs A-Liste
L’Oréal anerkendes for 6. år i træk af CDP som førende virksomhed i bæredygtighed og får 3 gange ’A’ for sin indsats imod klimaforandringer, for sikker vandforsyning og for beskyttelse af skove
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

L’Oréal lancerer en ny fond for cirkulær innovation for at opskalere banebrydende cirkulære løsninger
Den nye Circular Innovation Fund forvaltes af Demeter og Cycle Capital og har til formål at opskalere cirkulære innovationer med vækstpotentiale
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

L’Oréal Water Saver named in TIME 100 best inventions of 2021
L’Oréal Water Saver has been named a top innovation of 2021 according to TIME. Developed in partnership with environmental innovation company Gjosa, the L’Oréal Water Saver is a unique showerhead that can reduce water consumption by as much as 65%. Equipping 100,000 salons with this technology can save up to 6.8 billion liters of water.
Indhold fra partner