23.11.2020 | Klima, miljø og energi
CSR-rapport: L'Oréal Sharing Beauty With All - Progress Report 2019
Indhold fra partner Hvad er dette?
For snart 10 år siden fastlagde L'Oréal sin strategi for bæredygtighed 'Sharing Beauty With All' med ambitiøse mål pr 2020. Rapporten viser hvor langt kosmetikfirmaet er kommet pr 2019.
Med ambitiøse mål for bæredygtighed pr 2020 har L'Oréal formået at foretage en radikal ændring af sin forretningsmodel for at reducere sin samlede miljøpåvirkning. Målet var blandt andet at mindske CO2 udledning, energiforbrug, vandforbrug og affaldsmængde på virksomhedens fabrikker og distributionscentraler rundt omkring i verden med 60% i forhold til 2005.
For udledningen af drivhusgasser er det lykkedes at reducere med hele 78%, samtidig med at virksomheden har øget sin produktion med 37%. 35 produktionssteder, incl. 14 fabrikker er nu kulstof-neutrale.
Indsatsen er blevet anerkendt af CDP; fire år i streg har L'Oréal fået 3 x A netop for at have reduceret sit vandforbrug og sin CO2 udledning og for at have arbejdet med sin supply chain for at undgå afskovning.
Firmaets datterselskaber i Norden har også bidraget. Især på L'Oréals nordiske distributionscentral i Greve syd for København har man kunnet registrere en reduktion af CO2 udledninger med hele 81% i forhodl til 2005; affaldsmængden er reduceret med 55% og vandforbruget med 22%. Både der og på firmaets kontorer har man sikret at 80% af energiforbruget kommer fra vedvarende energi.
2019 Progress Report giver et meget detaljeret indblik i alle virksomhedens initiativer og resultater inden for bæredygtighed.
Klima, miljø og energi

L’Oréal anerkendes for 7. år i træk som førende i bæredygtighed med 3 gange ’A’ for sin indsats imod klimaforandringer, for sikker vandforsyning og for beskyttelse af skove
L’Oréal er det eneste firma i verden, der får denne anerkendelse for 7. år i træk
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Social ansvarlighed og klimabevidsthed en del af succes’en for verdens største beauty virksomhed
Verdens største kosmetikkoncern har netop offentliggjort sine årsresultater for 2021. Omsætningen har vist en historisk vækst på +16,1% og nåede 32.28 milliarder euro.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

L'Oréal skaber bold female founders for at investere i start-ups skabt af kvindelige iværksættere
L’Oréal, verdens førende beautyvirksomhed, meddeler i dag at firmaet lancerer BOLD FEMALE FOUNDERS, som skal støtte startups med kvinder i spidsen. Initiativet vil blive kørt via L’Oréals venturekapitalfond BOLD: Business Opportunities for L’Oréal Development, og vil fra start af allokere 25 millioner euros til initiativet.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

L'Oréal er igen på CDPs A-Liste
L’Oréal anerkendes for 6. år i træk af CDP som førende virksomhed i bæredygtighed og får 3 gange ’A’ for sin indsats imod klimaforandringer, for sikker vandforsyning og for beskyttelse af skove
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

L’Oréal lancerer en ny fond for cirkulær innovation for at opskalere banebrydende cirkulære løsninger
Den nye Circular Innovation Fund forvaltes af Demeter og Cycle Capital og har til formål at opskalere cirkulære innovationer med vækstpotentiale
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

L’Oréal Water Saver named in TIME 100 best inventions of 2021
L’Oréal Water Saver has been named a top innovation of 2021 according to TIME. Developed in partnership with environmental innovation company Gjosa, the L’Oréal Water Saver is a unique showerhead that can reduce water consumption by as much as 65%. Equipping 100,000 salons with this technology can save up to 6.8 billion liters of water.
Indhold fra partner