22.10.2018  |  Kommunikation

Madkastellet lancerer fleksitarkantiner

Indhold fra partner Hvad er dette?

Et stigende fokus på klima, sundhed og kødfrie dage får Madkastellet - en af de største aktører på den danske madscene - til at lade kød spille en birolle i ny kantinesatsning og reducere forbruget markant. Belinda Herbst, der senest kommer fra Meyers Contract Catering A/S, er hyret til at stå i spidsen for opgaven.

”For os har grøntsager altid været det, der definerer måltidet,” siger Rasmus Pors, stifter og partner i Madkastellet, der nu lancerer fleksitarkantiner. Han fortsætter: 

”Vi arbejder innovativt med alt fra planteriget og fremtidens råvarer som fx tang, hvilket giver uanede muligheder for at lege med smag, karakter og udtryk. Og så serverer vi mindre, men bedre kød. Det tager vi med os i vores nye kantiner, hvor målet er at reducere kødforbruget med minimum 50% ved at tilbyde flere super lækre, grønne retter. Det er sund fornuft både for dem, der skal spise det og for vores klode.”

Madkastellet vurderer, at markedet er klar til et fleksitarkoncept. For selvom kød stadig dominerer buffeterne i de fleste danske virksomheder, og danskerne tenderer verdensrekord i kødspisning, viser en ny undersøgelse gennemført af Coop, at 50% af danskerne ønsker at spise mindre kød. Og hver femte unge er fleksitar, dvs., at de lever overvejende vegetarisk. 

I kampen om at tiltrække og fastholde kvalificerede medarbejdere er personalegoder – som kantiner med lækker og sund mad - et vigtigt kort. Og ikke mindst de yngre generationer vil arbejde for firmaer, der tænker og handler ansvarligt. Derfor vil Madkastellets kantiner implementere bæredygtighed i alle dele af driften.

”Vi ser en markant efterspørgsel på contract cateringløsninger, der understøtter virksomhedernes samlede bæredygtighedsprofil. Ved at tilbyde ansatte mad, som smager godt, er sund og opfylder det ernæringsmæssige behov, understøtter vi, i fællesskab, både forretningen, miljøet og det øvrige samfund,” siger Belinda Herbst, nyansat Chief Commercial Officer, der er blevet betroet opgaven at lede kantinedivisionen.

Madkastellet har i mange år arbejdet med bæredygtighed og vil i de kommende år skrue op for den strategiske indsats på området. Madkastellet Kantiner skal derfor også fungere som et spydspidsprojekt, der skal generere viden, som skal implementeres på tværs af koncernens brands. Ud over fleksitarisme er økologi, madspild, uddannelse, innovation og inklusion blot nogle af de områder, der satses på. Senest i 2020 skal også firmaets eventcatering have et vegetarisk afsæt.

For yderligere information kontakt:
Ulrika Mårtensson, kommunikations- og marketingchef, ulrika@madkastellet.dk, 23383072

Madkastellet, der for mere end 15 år siden startede som en traditionel cateringvirksomhed, er i dag også en venueportal med 20+ konference- og selskabslokaler, primært i københavnsområdet. Madkastellet trakterer årligt mere end 200.000 gæster til events og i koncernens á la carte restauranter, Restaurant Smör på Nationalmuseet, TANG Bistro og Café på Den Blå Planet og Restaurant Naes på Strandhotel Røsnæs, Kalundborg. Madkastellet har ekspanderet markant de seneste år og udover den nye kantinedivision, er der bl.a. et madmedborgerhus, et food lab, et talentprogram og et større socioøkonomisk projekt på tegnebrættet. 

Bio, Belinda Herbst:
Madkastellet har ansat Belinda Herbst (53) som Chief Commercial Officer med ansvar for forretningsudvikling, salg og markedsføring i Madstellets kantinedivision. Hun har bred erfaring bl.a. fra konsulentvirksomheden CADEAUX og har i mange år arbejdet med konceptudvikling, ledelsesrådgivning, personalegoder, events og marketing og har bl.a. en IAA Masterclass i International Strategisk Marketing og Implements IPMA-projektlederuddannelse. Senest kommer Belinda Herbst fra en stilling i Meyers Contract Catering A/S.

Mere fra Madkastellet Kantiner

Madkastellet Kantiner

https://madkastelletkantiner.dk/

Har du opskriften på, hvordan du tiltrækker de gode hoveder? Vi deler gerne ud af nogle af ingredienserne.Du er mest spiselig, hvis du som virksomhed har en triple-bottom-line (people, profit, planet). Den type firmaer fortrækker 40% af arbejdsstyrken nemlig at arbejde for. Tilsætter du en attraktiv pakke, der fremmer work-life-balance, får du nemmere ved at tiltrække de allerdygtigste.Derfor serv…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere