19.10.2021 | Strategi & ledelse
Nestlé får ny kommunikationschef i Danmark
Indhold fra partner Hvad er dette?
Med passion og erfaring inden for kommunikation og bæredygtighed i fødevarerbrancen, skal Nestlé Danmarks nye kommunikationschef styrke virksomhedens position gennem kommunikation af de mange tiltag virksomheden har igangsat bl.a. inden for bæredygtighed.
Verdens største fødevarevirksomhed, der har nordisk hovedsæde i København med over 300 ansatte, har fået ny kommunikationschef for det danske marked. Valget er faldet på Anna Hagemann Rise, der kommer til koncernen med erfaring bl.a. fra finske Fazer, hvor hun var global kommunikationsdirektør for virksomhedens plantebaserede forretningsområde. Det er da også det voksende fokus på bæredygtighed i Nestlés forretningsstrategi, som Anna ser frem til at styrke gennem sit virke som kommunikationschef:
”Der sker rigtig meget i branchen og hos Nestlé for tiden. Indsatser, der styrker alle 3 bundlinjer. Ud over at skabe økonomisk vækst i + 300 lande, har Nestlé, som verdens største fødevarevirksomhed, en afgørende rolle inden for samfundsudviklingen inden for f.eks. grøn omstilling og ansvarlig produktion. Jeg ser i den grad frem til at blive en del af denne udvikling og til aktivt at tage del i debatten”.
Annas CV rummer desuden bureauchef for Roxy, et digitalt kampagnebureau, kommunikationschef for svenske Froosh smoothies, hvor hun bl.a. ledte virksomhedens CSR-program, konsulent hos Kvindehjemmet og britiske eWATERservices, der installerer bæredygtige vandsystemer i Øst Afrika samt deltagelse i nationale politiske debatter, en TedX talk & gæsteforelæser på en række internationale universiteter.
Nestlés nordiske kommunikationschef, Cathrine Suter Ossborn, ser ansættelsen som en vigtig del bl.a. i roll-out af Nestlés klimaplan i Norden.
”Nestlés bæredygtighedsinitiativer tæller bl.a. en tydelig global klimaplan, som nu implementeres også i Danmark. Anna Rises profil og erfaring med især agenda-setting og advocacy, særligt på klimaområdet og ansvarlig produktion, spiller rigtig godt sammen med Nestlés styrkede fokus på bæredygtighed også på disse områder”.
Kontakt: Anna Hagemann Rise, Tlf: +45 22681943. Mail: Anna.rise@dk.nestle.com
Supply chain
Indspark: Hvorfor det er kompleksitet – ikke simplicitet - vil reducere risici for børnearbejde i kakaosektoren
Klima, miljø og energi

Nestlés årsregnskab 2021: Nøgleord er bæredygtighed og vækst.
Den schweiziske fødevarevirksomhed Nestlé, som har nordisk hovedkontor i Danmark, har i 2021 omsat for 618 mia. kr. Den organiske vækst endte på 7,5 pct. Nestlés overordnede formål er at forbedre menneskers livskvalitet og bidrage til en sundere fremtid.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Tjen penge mens du sorterer dit affald – Nestlé går sammen med affaldssorterings app'en Bower
På trods af en markant udvikling på området er affaldssortering stadig en udfordring, som det ikke er lykkedes at komme i mål med i Danmark. Det er ikke let at ændre vores vaner, og cirka halvdelen af alt husholdningsaffald bliver stadig ikke sorteret. Nestlé er gået sammen med den svenske affaldssorterings app Bower, der bygger på en incitaments struktur, der belønner forbrugere, når de sorterer deres husholdningsaffald.
Indhold fra partner
Samfund

Nestlé lancerer innovativ plan, der skal styrke arbejdet med at forebygge børnearbejde, generere øget indkomst til kakaobønder og opnå fuld sporbarhed i kakaoproduktionen.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Danskerne vil gerne spise mere bæredygtigt, men synes det er for dyrt.
Nestlé har foretaget en undersøgelse af danskernes syn på bæredygtighed og fødevarer. Vil vi gerne spise mere bæredygtigt, hvad forhindrer os i det og hvad er egentligt bæredygtigt for os? Maire-Louise Boisen Lendal, midstifter og direktøren hos tænketanken Frej, understreger undersøgelsens relevans og pointerer at ”Fødevarervirksomheder har en stor forpligtelse til at hjælpe forbrugerne med at træffe de mere bæredygtige fødevarevalg”.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Priserne på fødevarer stiger
Hvorfor og hvad gør Nestlé ved det?
Indhold fra partner