19.06.2009  |  Kommunikation

Priser til danske energisparereklamer

Budskabet om at spare på strømmen når rigtigt godt ud til de danske forbrugere. På en international konference har Danmark vundet priser for fire forskellige kampagner. Det skriver markedsforing.dk

Det er Elsparefonden der står bag de fire reklamekampagner der nu er blevet præmieret af European Council for an Energy Efficient Economy, ECEEE, på en internationale energikonference. Nærmere bestemt fik Elsparefonden de fire publikumspriser for at have formidlet budskaberne om energieffektivitet kort, klart og fængende. Publikum dækker dog over de deltagende eksperter og forskere, der kunne stemme på deres favorit i fire forskellige kategorier: mest informative, mest innovative, bedste brug af humor og største besparingspotentiale. Her vandt Elsparefonden altså alle fire kategorier, og det imponerer.
”Det er imponerende at vinde hele fire priser i samme konkurrence, og jeg mindes ikke andre, der har ryddet bordet på den måde. Det er jo forskere og eksperter, der har vurderet posterne, men selv for en forsker er energibesparelser vanskeligt stof, som kan være svært at forklare,” siger reklameanalytiker og ekstern lektor ved CBS, Ole E. Andersen. I vinderlejren er der, ikke overraskende, stor tilfredshed med resultatet.
”Vi er meget stolte over at have vundet de fire publikumspriser. Når Danmark er i front med kampagner om elbesparelser og klima skyldes det i høj grad, at der er politisk fokus på at skabe gode rammevilkår for at påvirke både markedet og privatforbruget. Det er resultatet af en langsigtet, energipolitisk indsats, som er helt særlig for Danmark”, siger kommunikationschef i Elsparefonden, Christian Lüders.

Mere fra Anders

Anders Kampmann

Se profil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere