Kom og se: Hvem vinder titlen som Danmarks mest bæredygtige brand?

Nedtællingen er i gang! Kom selv og se hvem, og hør hvorfor og hvordan man opbygger et bæredygtigt brand. CSR.dk har smugkigget i resultaterne og kan love, at det ikke bliver kedeligt!

Hvem indtager de tre øverste pladser i opgørelsen af Danmarks mest bæredygtige brands?.

13.04.2018

CSR.dk

Som det sidste land i en nordeuropæisk tour de force, afsløres det på mandag d. 16. april, hvem der i år kan høste ære og anerkendelse som Danmarks mest bæredygtige brand.

Programmet for Sustainable Brand Index Award event

Tilmeld dig her

15.00 Introduction – The Background & Purpose of Sustainable Brand Index

15.10 Presenting Sustainable Brand Index

15.20 Trends & Development in The Danish & Nordic Market

15.45 Drivers for a Sustainable Brand

15.55 Top 10 of 2018

16.00 Award Ceremony: Denmark´s Most Sustainable Brand 2018

16.10 The most sustainable brand in Denmark 2018 reveals some of the secrets behind success.

16.20 Closing remarks

16.25 Drinks & Networking

Nye folk på vinderskamlen igen?
I 2017 løb Urtekram, Tesla og Friland med de tre øverste placeringer i indekset, hvilket var en komplet udskiftning af virksomhederne på sejrsskamlen i forhold til de foregående år. CSR.dk har fået lov til at stikke næsen i de nyeste resultater, som igen i år byder på forandringer.

Hvad de er, kan vi naturligvis ikke sige endnu. Vi kan kun opfordre til, at de nysgerrige og interesserede kommer forbi Crown Plaza på den nævnte mandag kl 15. Så kan I være de første, der ved det, og ikke mindst høre mere om hvorfor og hvordan man får succes med at brande sig som bæredygtig. Programmet for og link til tilmelding til prisoverrækkelsen kan ses i boksen til højre.

Tag marketing med!
CSR.dk har også en anden opfordring: Tag en med fra marketing, kommunikation eller brandingfunktionerne. Eller send dem afsted alene! CSR.dk’s survey af virksomheder og rådgiveres planer for 2018 viste, at der i det og de næste år skal arbejdes endnu mere med integration af CSR og bæredygtighed internt og i forretningen, og med at få mere værdi ud af det arbejde virksomheden allerede gør.

Erik Heden er udover at være stifter og direktør for Sustainable Brand Insight også en meget benyttet taler om emnet bæredygtighed, branding og værdiskabelse. .

Med eventen – den første i Danmark der fejrer netop bæredygtighed og branding – er der en gylden mulighed for at skabe grundlag for at få integration og værdiskabelse til at lykkes. Hjulpet godt på vej af Erik Elvingsson Hedén, der i Sverige figurerer på lister over de mest indflydelsesrige inden for bæredygtighed og de bedste til at kommunikere, og som vil fortælle hvordan man skaber stærke, bæredygtige brands i Norden. 

Sådan er det gjort
Indekset og udnævnelserne er resultatet af en undersøgelse, hvor tusindvis af danske forbrugere er blevet bedt om at rangordne 202 brands fordelt på 14 brancher ud fra hvor bæredygtige de opfattes. Det fører til et “Sustainable Brand Index”, som udgives af Sustainable Brand Insights. Det nye index fra 2018 er det sjette I rækken i Danmark.

Den tidligere nævnte nordiske turne er afstedkommet af, at Sustainable Brand Index gennemføres i nu fem lande: Sverige, Norge, Holland, Finland og Danmark, og resultaterne herfra offentliggøres for et land ad gangen i denne og næste uge.

Læs mere om Sustainable Brand Index 

Tilmeld dig her

Bureau Veritas

Sponseret

Understand Climate Footprint Calculations – LCA, EPD, PEF and the GHG Protocol Explained

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

16.09.2025MäRK

Sponseret

Vi får den verden, vi fortæller om

15.09.2025CSR.dk

Cirkulær økonomi vinder frem i klimakommunikationen

15.09.20253H Law

Sponseret

3H Law Miniserie: Bæredygtighed i din branche - Detailbranchen

10.09.2025CSR.dk

Slut med ekstra midler til greenwashing trods stort behov

09.09.2025Vugge til Vugge ApS

Sponseret

Green Claims Under Scrutiny: How to Communicate with Evidence

08.09.20253H Law

Sponseret

Den Grønne Lovguide: B2B og ESG - Gælder markedsføringsloven?

01.09.20253H Law

Sponseret

Den Grønne Lovguide: Grønt men ikke greenwashing – tre eksempler på “safe” kommunikation

01.09.2025Miljømærkning Danmark

Sponseret

Fra ambition til action – succes med miljømærkede indkøb

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ligestilling, Diversitet og Ledelsessystemet Introduktion til DS 5001 og ISO 30415

Ligestilling og diversitet er for alvor kommet på virksomhedernes dagsorden og flere studier peger på, at et strategisk fokus på emnet skaber robuste virksomheder, tilfredse medarbejdere og bedre bundlinjer. Med andre ord er der god grund til at have et stærkt fokus på diversitet, men hvordan får man hjulpet udviklingen og virksomhedskulturen i den rigtige retning.

Dato

17.09.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
NIS2 Foundation

Lær hvordan direktivets krav implementeres effektivt med afsæt i ledelsesstandarderne ISO 27001 og ISO 22301

Dato

17.09.2025

Sted

København

Bureau Veritas
Kursus
CSRD - bæredygtighedsrapportering

EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) er en game changer for bæredygtighedsrapportering, da det blandt andet fastsætter ensartede metoder og måleenheder for virksomheders rapportering af miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige aspekter (ESG). I første omgang omfatter CSRD større virksomheder, men det forventes, at direktivet ligeså vil påvirke små- og mellemstore, idet de store virksomheder vil søge information i deres leverandørkæde.

Dato

17.09.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

17.09.2025

Tid

08:30

Sted

Vejle

Aros Business Academy
Kursus
Bæredygtighed & ESG – stå stærkere og skab større værdi!

Kom godt i gang med jeres bæredygtige transformation! På dette lynkursus lærer du, hvad bæredygtig omstilling betyder for din branche og organisation, og hvordan I kan tænke bæredygtighed ind i jeres strategier og mål – og samtidig styrke forretningen!

Dato

17.09.2025

Tid

09:00

Sted

Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus

Aros Business Academy
Kursus
Den Intensive Projektlederuddannelse (DIPLU)

Bliv projektleder på 6 intensive dage! Vi har skruet et program sammen, hvor du får alle værktøjerne til at STYRE og LEDE dine projekter sikkert i mål. Projektlederuddannelsen består af 3 moduler og vil komme både dig, dit team og din arbejdsgiver til gavn

Dato

17.09.2025

Tid

09:00

Sted

Kuglegårdsvej 2, 1. sal, 1434 København