04.05.2016 | Kommunikation
Stark vil øge mænds opmærksomhed på kræft
Med et nyt sponsorat vil Stark stille sig til rådighed for Kræftens Bekæmpelse. Byggemarkedskæden vil bruge sine platforme til at nå ud til den mandlige del af befolkningen.
Byggemarkedskæden Stark er gået sammen med Kræftens Bekæmpelse under sloganet ”Sammen står vi stærkere”. Samarbejdet skal øge opmærksomheden på kræft og kampagnen er særligt rettet mod mænd. Foto: Stark.
Byggemarkedskæden Stark går sammen med Kræftens Bekæmpelse for at øge opmærksomheden på kræft i befolkningen – særligt hos den mandlige halvdel.
Øget opmærksomhed og fokus er med til at få folk til at kvitte smøger og dyrke motion og dermed med til at skabe positive resultater, når det kommer til kræftsygdomme. Det vil Stark nu bidrage til under sloganet ”Sammen står vi stærkere”.
Målgruppen er mænd
I forbindelse med den landsdækkende kampagne ”Mand det nytter” skal samarbejdet sætte særlig fokus på at nå ud til de danske mænd:
”Vi støtter, fordi det nytter, og fordi kræft er en vedkommende sag, der ikke kun berører mænd, men hele den danske befolkning”, siger marketingsdirektør hos Stark, Jesper Gaarde, og fortsætter:
”Hos Stark arbejder vi efter at give professionelle råd og vejledning, når kunderne har brug for det. Det handler om at være til stede og byde ind med en professionel holdning til tingene. Kræftens Bekæmpelse er en troværdig organisation, som arbejder professionelt i en god sags tjeneste, som berører os alle. Vi ser et stort potentiale i samarbejdet og glæder os til sammen at få sat stærkere fokus på mænd og kræft”.
Læs også: Stark tilbyder bæredygtigt træ i 90 butikker
Hos Kræftens Bekæmpelse ser man også frem til samarbejdet:
”Mange mænd undgår helst at beskæftige sig alt for meget med kræft og sygdom, men via dette samarbejde bliver budskaberne kommunikeret ud inden for nogle rammer, som taler mere direkte til mændene. Det kan forhåbentlig være med til at øge opmærksomheden om kræft, der hvert år rammer flere end 17.000 mænd i Danmark”, siger fundraisingchef Ken H. Andersen.
Koordineret kommunikationsstrategi
Første led i samarbejdet er at tage Starks kommunikationsplatforme i brug for at få det fælles budskab ud – det betyder både månedlige tilbudsaviser, annoncer og plakater, men også sociale medier og hjemmesiden stark.dk.
Starks sponsorat indebærer desuden, at byggemarkedskæden donerer én krone for hver gang et SelvByg-medlem bruger sit kort i kampagneperioden, der løber fra den 9. til den 29. maj.
”Jeg er spændt på at se, hvor meget STARK kan samle ind. Hver krone gør en forskel og gør det muligt for os at komme endnu længere ud med støtte til forskning, oplysning og patientstøtte”, siger Ken H. Andersen.
-CHM
Strategi & ledelse

Sådan kan virksomheder reagere på IPCC-rapporten
Udsigterne i FN-organets opsamlingsrapport er dystre. Hvad kan virksomheder gøre for at trække udviklingen i en bedre retning? Der er i hvert fald fem muligheder.
Klima, miljø og energi

Rapport: Op mod 44 procent af det træ, der fældes i Danmark, kan ikke spores
I den første rapport over Danmarks samlede forbrug af træ konkluderer forskere fra Københavns Universitet, at vi ikke ved, hvor næsten halvdelen af det træ, der fældes i Danmark, kommer fra. Og det er et problem, lyder det fra forskerne bag rapporten, da viden om vores træforbrug er vejen til mere bæredygtighed på området.
Klima, miljø og energi

Bankkollaps puster til transatlantisk antiklimakamp
I USA når kritikken af selskabers fokus på ESG nye højder, efter at Silicon Valley Bank for nylig lukkede dørene, og den amerikanske præsident var nødsaget til at nedlægge veto mod et anti-ESG-forslag.
Klima, miljø og energi
AP Pension vinker farvel til fossile virksomheder i investeringsporteføljen
73 virksomheder er ikke længere en del af AP Pensions investeringsaktiviteter – blandt andet Shell og Total.
Klima, miljø og energi

Energikoncern stopper med at sælge ”grøn strøm”
Danske Norlys vil ikke længere være en del af Forbrugerombudsmandens mærkningsordning for Grøn Strøm. ”Mærkningen giver ikke mere grøn strøm”, lyder forklaringen.
Kommunikation

EU melder ud om bindende anti-greenwashingkrav
EU's udgave af regler om vildledende markedsføring med grønne påstande lbekræfter den danske tilgang - og skruer op for dokumentationskravene.