Strategi og Forretningsudvikling som Drivkraft for Fornyelse
Få faglig opdatering på forskellige tilgange til strategi- og forretningsudvikling, status på de klassiske værktøjer og modeller samt inspiration til fornyelse af den strategiske værktøjskasse.
Kurset stiller skarpt på, hvordan strategi og forretningsudvikling kan forny og genopfinde virksomheden. Du bliver opdateret på de nyeste tilgange til strategiudvikling og får en status på anvendelsen af de mest gængse værktøjer og modeller.
Du kommer til at arbejde med forskellige strategiske modeller, som du får mulighed for at relatere til din egen organisation. Herigennem får du en øget indsigt i de strategiske udfordringer og muligheder, som virksomheder og organisationer står over for i dag.
Gennem teoretiske og praktiske øvelser vil du opleve, hvordan målrettet arbejde med strategi kan styrke værdiskabelsen.
Du får indblik i hvordan ”next generation companies” arbejder strategisk, og hvad vi kan lære af dem. Derudover får du inspiration til, hvordan forretningsudvikling kan gennemføres i forhold til produkter, services og servitization, samt i relation til kunder, konkurrenter og andre centrale interessenter.
Vi vil demonstrere, hvordan en virksomhed kan identificere strategiske og ressourcemæssige styrkepositioner, og hvordan dens ressource konfiguration kan optimeres og give strategisk retning.
Undervisningen er en kombination af indlæg, diskussioner, gruppedrøftelser, praktiske øvelser og case-arbejde, der bl.a. baseres på deltagernes egne cases.
Læs mere på https://cbs-executive.dk/programme/strategi-forretningsudvikling/