Medlemsprofiler Se alle
Transport
Klima, miljø og energi

Elbiler er blevet mere grønne
Elbilers klimapåvirkning er faldet med 30 procent indenfor de sidste fire år. Det viser opdaterede beregninger, som Region Hovedstaden har lavet efter Klimarådets model.
Supply chain

4 ud af 5 af Europas transportvirksomheder ønsker at gøre deres flåde grønnere
83 procent af europæiske virksomheder vil skifte til f.eks. eldrevne køretøjer. Det viser en ny undersøgelse foretaget af AddSecure. Men bekymringer om rækkevidden og omkostninger spænder ben for udviklingen.
Supply chain

Dansk erhvervssamarbejde vil producere grønt flybrændstof til næste år
En række danske selskaber vil sammen få en metanol-produktion op og stå i Aalborg, som derefter kan levere grønt flybrændstof til Aalborg Lufthavn.
Samfund

Rederier: EU-regulering skal være ægte grøn
Man bør se på det samlede klimaaftryk helt fra produktion til forbrænding, når reguleringen af nye grønne brændstoffer til skibe skal på plads. Det mener Danske Rederier, som sammen med en række organisationer har skrevet et åbent brev.
Strategi & ledelse

DSV indfører intern CO2-afgift
Der er nye toner fra toppen af DSV kort før transportvirksomhedens bæredygtighedsrapport udkommer. Selskabet vil nu være klimaneutral i 2050, og en intern CO2-afgift skal hjælpe virksomheden derhen.
Supply chain

Mærsk hæver barren for lavemissionsbyggeri med nyt lager i Taulov
Det første spadestik er nu taget: Mærsks første lavemissionslager er på vej ved Fredericia. Lavemissionsløsninger i både byggeriet og driften certificeres som noget nyt efter den høje, europæiske Breeam Excellent standard.
Samfund

Ny klimaaftale faldet på plads: EU strammer op i sit kvotesystem
Endnu flere europæiske virksomheder og brancher får nu loft over sine drivhusgasudledninger i kraft af EU’s nye klimaaftale. EU-medlemmer er blandt andet blevet enige om at omfatte både transport- og byggebranchen i kvotesystemet, ETS.
Klima, miljø og energi

Mangel på grønne brændsler presser Mærsk ud i milliardinvesteringer
Mærsk har satset stort på nye skibe, der skal sejle på grønne brændstoffer. Men produktionen af selvsamme brændsler halter bagud og tvinger rederigiganten til selv at søsætte milliardprojekter for at nå sine klimamål