Zalando lancerer ny socondhand-kategori
Zalando lancerer secondhand-kategorien ’Pre-owned’, som henvender sig til kunder, der både ønsker at købe og sælge secondhand-varer.
Fremover bliver det muligt at købe og sælge brugt tøj hos online-giganten Zalando.
Secondhand-kategorien ’Pre-owned’ bliver i første omgang lanceret i Tyskland og Spanien og senere på året i Belgien, Frankrig, Holland og Polen.
Kategorien henvender sig både til kunder, som gerne vil købe secondhand-mode, og til kunder, som ønsker at give deres modeartikler i bytte for et tilgodehavende, der kan bruges til at købe nye varer på Zalando.
“Interessen for secondhand er stor og stadigt stigende, især blandt de yngre generationer, siger Torben Hansen, VP Recommerce hos Zalando.
Zalando ønsker at gøre det nemt at cirkulere tøjet
Med Pre-owned har kunderne mulighed for, med gratis forsendelse, at give deres varer i bytte for et tilgodehavende hos Zalando. Derudover er Zalandos ønskelistefunktion blevet opdateret, så det bliver lettere for kunderne at holde styr på deres garderobe. Kunderne får nu automatisk et overblik over de varer, de har købt på Zalando gennem tiden og samtidig – ved blot få klik – tilføje tøj fra deres egen garderobe, som de ønsker at give i bytte for et tilgodehavende.
Ved en afsluttet handel kan kunderne enten vælge at modtage et tilgodebevis til Zalando med det pågældende beløb eller donere beløbet til én af de to partnere; Røde Kors eller WeForest .
Alle secondhand-varer kvalitetstjekkes inden, de bliver tilgængelige for Zalandos millioner af kunder, og målet er at bevare det samme serviceniveau, når det drejer sig om forsendelse, betalingsmetoder og gratis returnering.
I tråd med Zalandos bæredygtighedstiltag
Ved at give kunderne mulighed for at give deres modetøj et nyt liv direkte på platformen bidrager Pre-owned-kategorien til Zalandos do.MORE sustainability strategi og målsætningen om at forlænge levetiden for 50 millioner varer. Samtidig vil alle bestillinger fra Pre-owned-kategorien sendes i genanvendt papiremballage – og dermed være fri for plastik.
Zalandos mål er at blive en bæredygtig platform med en netto-positiv indvirkning på mennesker og planeten.