Årets 10 mest læste historier på csr.dk
Redaktionen har samlet de ti mest populære historier på csr.dk i 2013 og ønsker samtidig alle vores læsere en god jul og et godt nytår. På gensyn den 2. januar 2014.
Fik du læst csr.dks tophistorier i året, der går på hæld? Redaktionen har samlet de ti mest læste historier i 2013, så du kan læse eller genlæse dem her.
Tophistorier i 2013:
1. H&M vil genbruge tøj i det uendelige
H&M lancerer et globalt tøjindsamlings-initiativ, som skal reducere virksomhedens miljøpåvirkning og mindske tekstilspildet.
2. Her er de fire CSR-megatrends for 2013
Tania Ellis, der driver foredrags- og konsulentvirksomheden The Social Business Company, giver her sit bud på de væsentligste CSR-trends i 2013. Den første er "Sæt formål først og tjen penge alligevel". Læs om alle fire trends her.
3. Toms chokoladefabrik lancerer ny CSR-strategi
Ny CSR-strategi hos Toms Group skal give større transparens for kunderne, bedre uddannelse til de ghanesiske farmere og større indtjening til virksomheden.
4. Se vinderne af CSR Awards
Årets CSR Awards er uddelt i Holstebro. TDC, Arla og Rema 1000 er blandt vinderne. Den prestigefulde CSR Honor går til Unilevers topchef Paul Polman. Se alle vinderne her.
5. Carlsberg og Lego på eksklusiv CSR-liste
LEGO og Carlsberg figurerer på en liste over de 100 virksomheder i verden, der har det bedste CSR-omdømme. Den blev præsenteret på CSR Awards mandag.
6. CSR Awards 2013 flytter til Holstebro
Den prestigefulde event CSR Awards flytter efter to år i Sønderborg til Holstebro. Den nye placering betyder, at det bliver nemmere for nord- og østjyder at deltage, og ambitionen er netop at involvere nye virksomheder og befolkningsgrupper i begivenheden.
7. Slut med buræg i Yankie Bar
Klar strategi i chokoladevirksomheden Toms Group gjorde det nemt at rette ind efter ønske fra Dyrenes Beskyttelse og stoppe for brugen af æg fra burhøns.
8. Coop-ansatte er endnu ikke med på CSR-vognen
Det er ikke lykkedes for Coop at forankre CSR-strategien helt ud i virksomhedens yderste led. Mange af medarbejderne kender ganske enkelt ikke koncernens ansvarlighedspolitik, fortæller Maja Rosenstock, som har brugt tre år på at udarbejde en ph.d. om dagligvaregigantens CSR-strategi. Fejlslagen kommunikation er en del af årsagen, mener hun.
9. CSR-profilen: Transparens er Bestsellers største CSR-udfordring
Det er ikke lykkedes for Coop at forankre CSR-strategien helt ud i virksomhedens yderste led. Mange af medarbejderne kender ganske enkelt ikke koncernens ansvarlighedspolitik, fortæller Maja Rosenstock, som har brugt tre år på at udarbejde en ph.d. om dagligvaregigantens CSR-strategi. Fejlslagen kommunikation er en del af årsagen, mener hun.
10. Min vej til CSR-jobbet: Louise Kjærgaard, Maersk Group
Louise Kjærgaard synes, at det er sjovt at arbejde med forandringsledelse, hvor hun ser kommunikation som et vigtigt, taktisk redskab til at drive CSR og integration af bæredygtighed.